• Anonym (No idea)

Postnord avgift

Har nu fått ett sms om att jag ska betala postnords nya avgift och moms men det finns bara två betalnings alternativ. Swish (som inte min bank erbjuder.) och kort (men det står inte hur.) ser bara texten bank id (vilket min värdelösa bank inte heller gör.) så hur har ni gjort? Skrev ni in alla uppgifter till kortet eller fick ni använda er av bank id? Desperat efter svar haha (Aldrig handlat med kort online förut.)

Hjälp!

• Svar på tråden Postnord avgift
  • Iowhannah

Jag skulle nog skriva i kortuppgifter. Och sen skulle jag byta bank. Vad är det för skräpbank som inte ens erbjuder BankID? Jag trodde inte ens att man kunde handla online utan det längre (för att inte tala om allt annat man gör online, csn, f-kassan, skatteverket, 1177, osv osv).

• Anonym (Sopprot)

Är du SÄKER på att SMSet kommer från PostNord?

• Iowhannah
    Anonym (Sopprot) skrev 2018-03-07 23:41:12 följande:

Precis, vi har den ganska viktiga detaljen också. Det känns som att de är ett för stort företag för att skicka sånt via sms.
  • Anonym (No idea)
    Iowhannah skrev 2018-03-07 23:41:08 följande:

Jag skulle nog skriva i kortuppgifter. Och sen skulle jag byta bank. Vad är det för skräpbank som inte ens erbjuder BankID? Jag trodde inte ens att man kunde handla online utan det längre (för att inte tala om allt annat man gör online, csn, f-kassan, skatteverket, 1177, osv osv).

Forex. Har klarat mig än så länge utan bankID.
    Anonym (Sopprot) skrev 2018-03-07 23:41:12 följande:

Kom med samma nummer eller ja konversation som mina andra paket. Så det är äkta.
  • Anonym (No idea)
    Iowhannah skrev 2018-03-07 23:43:16 följande:
    Precis, vi har den ganska viktiga detaljen också. Det känns som att de är ett för stort företag för att skicka sånt via sms.
    De har ju börjat med sina nya avgifter som inte känns så tilltänkt. Hur som helst så leder det till postnords hemsida och det går via svea ekonomi.
  • Iowhannah
    Anonym (No idea) skrev 2018-03-07 23:44:57 följande:

Forex. Har klarat mig än så länge utan bankID.Kom med samma nummer eller ja konversation som mina andra paket. Så det är äkta.

Forex har BankID (jag googlade lite snabbt), men det verkar vara relativt nytt (2015).

Kan du lägga in en bild på vad det stod i smset?
  • Iowhannah
    Anonym (No idea) skrev 2018-03-07 23:46:10 följande:

De har ju börjat med sina nya avgifter som inte känns så tilltänkt. Hur som helst så leder det till postnords hemsida och det går via svea ekonomi.

Ja, då låter det onekligen äkta iaf.
  • Anonym (No idea)
    Iowhannah skrev 2018-03-07 23:46:51 följande:
    Forex har BankID (jag googlade lite snabbt), men det verkar vara relativt nytt (2015).

På deras hemsida står det (Forex): BankID och Mobilt BankID är en tjänst som erbjuds av flera banker. I dagsläget kan du inte skaffa BankID via oss, men du kan använda det i våra tjänster.  

Ditt paket har kommit till Sverige.Innan PostNord kan skicka det till dig behöver moms och hanteringsavgift om sammanlagt ____kr betalas enligt specifikationen på betalsidan. Gå till moms.postnord.se/_______ och betala senast den _____
  • Anonym (Fore)
    Iowhannah skrev 2018-03-07 23:46:51 följande:

Forex har inte bankid. Du kan använda det på forex men inte få det av forex.
  • Iowhannah
    Anonym (No idea) skrev 2018-03-07 23:54:16 följande:

På deras hemsida står det (Forex): BankID och Mobilt BankID är en tjänst som erbjuds av flera banker. I dagsläget kan du inte skaffa BankID via oss, men du kan använda det i våra tjänster.  

Ditt paket har kommit till Sverige.Innan PostNord kan skicka det till dig behöver moms och hanteringsavgift om sammanlagt ____kr betalas enligt specifikationen på betalsidan. Gå till moms.postnord.se/_______ och betala senast den _____

Aha, då är jag med!

Är det när du går vidare i länken som du får upp betalningsalternativen? Löste du det med kortbetalning? Annars får du nog ringa kundtjänst och fråga hur du ska göra.
Svar på tråden Postnord avgift