• Äldre 8 Mar 07:27
    2447 visningar
    6 svar
    6
    2447

    V 33, mindre sparkar mer tryck

    Jag är i v. 33, 32+4, och har sedan i måndags känt betydlig mindre rörelser. Förut var bäbisen väldigt aktiv hela dagarna, kände fladder nere vid byxlinningen flera gånger per dag på jobbet och även sparkar upp mot revbenen. På kvällarna när jag legat ner har man både sett och känt rejäla kickar men nu har jag inte ens fått reaktion när jag buffar på magen. 
    Sambon brukar få reaktion när han lägger huvudet på magen men inte ens då sparkar bäbisen tillbaka. Ibland känner man en tryck mot insidan, som att bäbisen trycker utåt. Svårt att förklara.. Har även ett ganska stort tryck nedåt blygdbenet. 
    Vad ska man göra? Är de normalt eller är de dags för ett samtal till förlossningen?
  • Svar på tråden V 33, mindre sparkar mer tryck
  • Äldre 8 Mar 07:33
    #1

    Minskade rörelser ska ALLTID kollas upp. Så ja ring NU och åk in för en koll. Vadå rör den sig något alls?

  • Äldre 8 Mar 07:41
    #2
    viseversa skrev 2018-03-08 07:33:58 följande:

    Minskade rörelser ska ALLTID kollas upp. Så ja ring NU och åk in för en koll. Vadå rör den sig något alls?


    Den rör sig. Får nån buff ibland men är inte alls samma kraft som förut. Ibland känns de som att nått trycks utåt, magen blir hård på en viss punkt, eller som att den typ gör en kullerbytta. De känns som tungt i magen. Jätte svårt att förklara.. :/
  • Anonym (Lala)
    Äldre 8 Mar 07:42
    #3

    Barnet kan ha ändrat position och ligger med fötterna in mot din rygg och pressar sin rygg mot din mage och huvudet ligger neråt bäckenet men som Viseversa skriver - minskade fosterrörelser ska alltid kollas upp så ring till förlossningen på en gång och åk in och gör ett ultraljud för säkerhets skull

  • Äldre 8 Mar 07:52
    #4
    Gabby skrev 2018-03-08 07:41:40 följande:
    Den rör sig. Får nån buff ibland men är inte alls samma kraft som förut. Ibland känns de som att nått trycks utåt, magen blir hård på en viss punkt, eller som att den typ gör en kullerbytta. De känns som tungt i magen. Jätte svårt att förklara.. :/
    ÅK in och kolla på en gång. Det är säkert ingen fara men OM det är något fel kan en koll rädda barnets liv.
  • Anonym (Pregg­o)
    Äldre 8 Mar 09:01
    #5

    Du ska absolut åka in! Rörelserna kan ändra karaktär men du ska fortfarande känna bebisen lika mycket. Har sparkandet övergått till buffar och andra rörelser ska du känna samma mängd buffar/rörelser som du gjorde sparkar och fladder.

  • Anonym (Pregg­o)
    Äldre 8 Mar 09:04
    #6
    Anonym (Preggo) skrev 2018-03-08 09:01:47 följande:

    Du ska absolut åka in! Rörelserna kan ändra karaktär men du ska fortfarande känna bebisen lika mycket. Har sparkandet övergått till buffar och andra rörelser ska du känna samma mängd buffar/rörelser som du gjorde sparkar och fladder.


    Du ska känna samma mängd rörelser annars ska du åka in, alltså. Och kolla så att bebisen bara inte ändrat position och sparkar där du inte känner. :)
Svar på tråden V 33, mindre sparkar mer tryck