Ytterkläder förstörda av vattenfärg på skolan
Hjälp mig, hur ska jag tänka?
Hjälp mig, hur ska jag tänka?
Kommer aldrig förstå varför man köper så dyra kläder som barnen ska ha på förskolan eller I förskoleklass.
Dessutom är ju inte kläderna förstörda bara för att det är färg på dom. Dom går ju fortfarande att använda.
Och vet du att dom håller på med sånt så kan du väl ha regnkläder, en poncho kanske som barnet kan dra över när dom målar.
Mina barn kommer ofta hem med färg fläckar på ytterkläderna. Går det inte bort så går det inte bort, dom har haft roligt I alla fall.
Förstår hur irriterande det är. Kan du inte be om att få se vem som är återförsäljare till färgen, och kontakta dom? Beskriv ärendet och fråga om dom kan rekommendera behandling?
Jag tycker också det är ett trist dilemma, man vill att barnen ska ha bra ytterkläder och lägger dyra pengar. Men man vill inte ha dom förstörda av färg. Jag brukar sälja mina molooveraller som kostar drygt 1200-1500kr för halva priset till nästa säsong, vilket inte går om dom är fulla av färg. Samtidigt som förskolan ordinerar kläder för lek, och färg.
Ett annat alternativ är att köpa begagnade vinterkläder som man kan ha som slit och släng på skolan.
Sedan kan man om man vill ha ett par finare som barnen använder på helger och annat.
En likadan tråd för många år sen. Där hade förskolan låtit barnen leka med isblock färgade med karamellfärg. Många barn fick sina ytterkläder förstörda av färg. Föräldrarna fick rätt och förskolan fick ersätta ALLA kläder som hade färg som inte gick bort. Tycker denna lärare ä jävligt nonchalant enligt mig. Hade skrivit till rektorn JA!
Antingen får man välja ett billigare alternativ där det är ok om kläderna blir förstörda, då år dom kanske inte tillräckligt varma. Eller så löper man kläder som man vet håller, som ens barn håller bra värme i. Jag förstår dom frustration, hade reagerat likadant!
Och som någon säger ?lie färgfläckar gör inget? Joo... för mig hade det spelat roll, vem vill gå runt med fläckar på kläderna?!
Jag tycker du ska prata med rektorn. Jag tycker du har rätt i dina tankar om att man på skolan skulle kunna göra mer för att skydda kläderna och hur fröknarna avfärdat detta är rent nonsens.
Vilken nonchalant lärare! Jag hade kontaktat rektorn och begärt ersättning. Hur svårt kan det vara för lärarna att dra över ungarna svarta sopsäckar så kläderna blir skyddade från färgen?!