• tibbeee

hur mycket går en vuxen tibbe för

Hejsan, jag har en tibetansk spaniel som är ca 2 år och kan förmodligen inte behålla den pga personliga anledningar. undrar hur mycket den skulle gå för om jag skulle bestämma mig för att sälja den. tacksam för svar.

• Svar på tråden hur mycket går en vuxen tibbe för
  • Anonym (Hundägare)

NOLL Kronor.

Det enda som räknas är att hunden hamnar i ett bra hem.

• DeathByPickles
    tibbeee skrev 2018-03-09 23:01:02 följande:

Hejsan, jag har en tibetansk spaniel som är ca 2 år och kan förmodligen inte behålla den pga personliga anledningar. undrar hur mycket den skulle gå för om jag skulle bestämma mig för att sälja den. tacksam för svar.

Det beror väl helt och hållet på. 

Har du kontakt med uppfödaren? Han/hon kanske är intreserad av att ta tillbaka eller hjälpa till med omplacering. 
    Är hunden registrerad, har meriter eller är den helt enkelt en trevlig sälskapsjycke? 

Jag tycker ju också att priset borde vara en ickefråga, men sådär allmänt får du väl se hur utbudet ser ut bland vuxna omplaceringar av samma hundtyp. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • DeathByPickles

Åh, och huruvida hunden är hälsotestad avgör naturligtvis också. Tycker jag. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • viseversa

Har den stamtavla
    Alla vacciner
    Försäkrad
    Chippad
    Registrerad JBV
    Besiktigad innan köp
    Funkar med barn
    funkar med andra hundar
    Funkar med katter
    Ingen problemhund

Kanske 4-5000:-

Men ett bra hem vore viktigare än att tänka på hur mycket man får betalt för hunden.

• Anonym (Fy)

Vem bryr sig? Så länge hunden får ett bra hem så spelar det ingen roll hur mycket du kan få..

• Glinda från Oz
    Anonym (Hundägare) skrev 2018-03-09 23:48:57 följande:

NOLL Kronor.

Det enda som räknas är att hunden hamnar i ett bra hem.

Om man inte känner köparen personligen så ska man alltid ta betalt, det minskar risken för oseriösa köpare och ökar värdet på hunden som art. Det blir ingen slit och släng vara som man kan få gratis.
Svar på tråden hur mycket går en vuxen tibbe för