• Loranga87

Ul och hcg stegring

Jag hade sista mensen 12/1, plussade 13/2(2-3v på clearblue digital). Har inte haft några blödningar osv, enda symptomen har varit trötthet och ömma bröst. Var på privat ul 8/3 då bm mätte hinnan och fostret till v5-6 och vi såg hjärtslag(gick dock inte att höra). Jag tog venöst hcg-prov 1/3 som låg på 10 000 vilket stämmer med veckan jag var i då. Idag 9dagar senare visar det bara 15 000. Vid ul skulle jag enligt min beräkning varit på väg in i v8, ul-räkningen kan omöjligen stämma då jag isof ska ha plussat vid befruktningen. Känns som att detta kommer att gå åt helvete. Finns det någon som varit med om liknande, eller har en solskenshistoria att berätta. Jag har väntat på detta plus i 3år så vill ogärna tappa det=(

• Svar på tråden Ul och hcg stegring
  • InaLo

Vid 85% af alla graviditeter som forsätter till bebis så dubblas hcg var eller var tredje dag och kvar har man sedan 15% som inte följer detta mönster men går bra ändå. Ofta kan ju en dålig hcg stegring vara en indikation på MF men inte alltid. Det är ju bra att du sett hjärtat ticka tidigt.

Angående att räkna veckor. Jag har blivit framflyttad så mycket så jag måsta haft äl när jag hade mens. Tre olika UL och bm och alla flyttar fram mig.

Du har nog en jobbig väntan med en del ovisshet framför dig.

Önskar dig lycka till.

Svar på tråden Ul och hcg stegring