• Anonym (Gråskala...)

Var går gränsen för dig? (Otrohet)

När anser du dig själv vara otrogen? De flesta är emot otrohet, men gränsen för när man själv anser att man är otrogen verkar vara olika. Självklart är hemlighållandet en del av otroheten också.

Kommentera gärna om hur du tänker om var du känner att gränsen går för när du känner att du varit otrogen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var går gränsen för dig? (Otrohet)
  • Anonym (Gråskala...)

Röstade själv på första alternativet...

• Anonym (A)
    Salmiakk skrev 2018-03-10 13:18:40 följande:
    Gränser går när du gör nåt som du inte kan/vill berätta för din partner.
    Håller med
  • Anonym (s)

Tycker inte att alternativen passar speciellt bra för hur jag föreställer mig en otrohet, kanske om det gäller ett slumpmässigt ragg på fyllan, men inte annars.

Otrohet är (för mig) när en person får intresse för en annan person och väljer att försöka utveckla en romantisk/sexuell relation med denne. Så fort viljan finns och de agerar på det så är det otrohet (i mitt tycke).

• Anonym (Gråskala...)

Fast vad av ovanstående skulle du inte kunna berätta för din partner om du hade gjort det?

• Anonym (Tjejkompisen)

Aldrig. Jag gör vad jag vill då det är mitt liv. Bara för att jag råkar ha en pojkvän innebär det inte att jag inte slukar andra män.

• Anonym (BOC)

Otrohet bygger på att man har en överenskommelse om att det här tycker båda är en gränsdragning som man är överens om. On man sedan bryter mot det man kommit överens om så är man otrogen. För någon kan det vara att man kommit överens om att man inte får onanera själv (jag vill minnas att det var nån sån tråd här på FL för nåt år sen, nån som var fly förbannad på att komma på sin partner med att runka). För ett annat par, som kanske har ett öppet förhållande så kan otroheten istället handla om att man hanterar sina förbindelser på sidan på ett sätt som bryter mot ens överenskommelse.

Otrohet = att man är trogen sitt ord och sin överenskommelse .. så är min tanke

• Anonym (B)

Enkelt. Allt man inte själv är ok med att ens partner ska göra med någon annan är otrohet. Så är det kanske bra att ha en partner som sätter ribban någotlunda lika.

• Anonym (Gråskala...)

Fast frågan var hur din gräns är för dig. När räknar du dig som otrogen, inte vad är otrohet generellt. Och långt ifrån alla har en uttalad överenskommelse, många antar bara att ens partner har samma åsikt som en själv.

• Mella-Bella
    Anonym (BOC) skrev 2018-03-10 13:47:17 följande:

Otrohet bygger på att man har en överenskommelse om att det här tycker båda är en gränsdragning som man är överens om. On man sedan bryter mot det man kommit överens om så är man otrogen. För någon kan det vara att man kommit överens om att man inte får onanera själv (jag vill minnas att det var nån sån tråd här på FL för nåt år sen, nån som var fly förbannad på att komma på sin partner med att runka). För ett annat par, som kanske har ett öppet förhållande så kan otroheten istället handla om att man hanterar sina förbindelser på sidan på ett sätt som bryter mot ens överenskommelse.

Otrohet = att man är trogen sitt ord och sin överenskommelse .. så är min tanke

Så om man inte uttryckligen kommit överekons om att inte ha samlag med nnågon annan, så bryter man ingen överenskommelse om man gör just detta, och därför är man inte otrogen. Helt i min smak, dock så inser jag ju att majoriteten inte tänker så utan det finns underförståEda regler att man är monogam om inte annat avtalats.
Svar på tråden Var går gränsen för dig? (Otrohet)