• Anonym (Pinsamt)

Tips hur jag enklast når "där bak"

Detta är så pinsamt! Jag har blivit så tjock att jag har svårt att nå fram (i baken) när jag gör toabesök. Nr. 2 är svårast. Behöver wet wipes för att klara av att torka mig.

Men nu har ryggen och axeln börjat värka hemskt! Jag är så styv i ryggen, har lång rygg och korta armar. Vad ska jag göra?

Och inga tips om att gå ner i vikt för det är så svårt och tar länge! Jag har provat att torka mig turvis med höger och vänster för att inte bli så sned i ryggen. Men hoppas på nåt annat tips!

Vågar inte be om hjälp av nån annan, det är ju så pinsamt. Hjälp!

• Svar på tråden Tips hur jag enklast når "där bak"
  • Anonym (Anna)

Jag torkar bajset framifrån. Lättare att nå MEN också lättare att få urinvägsinfektion så det gäller att vara VÄLDIGT försiktig. Flera gånger har handen " slant" iväg så jag hoppade in i duschen för atg "sanera".

Jag tar två ark och viker ihop till en fyrkant. Ena siden blir hel och andra har en "delad" rad i mitten. Med långfingret trycker jag INTE DRA som när kvinnor kissat. Bara tryck! Jag har också svårt att nå bak.

• Anonym (Jj)
    Anonym (Anna) skrev 2018-03-10 16:50:56 följande:

Jag torkar bajset framifrån. Lättare att nå MEN också lättare att få urinvägsinfektion så det gäller att vara VÄLDIGT försiktig. Flera gånger har handen " slant" iväg så jag hoppade in i duschen för atg "sanera".

Jag tar två ark och viker ihop till en fyrkant. Ena siden blir hel och andra har en "delad" rad i mitten. Med långfingret trycker jag INTE DRA som när kvinnor kissat. Bara tryck! Jag har också svårt att nå bak.

Blir du ren där bak då? Om du bara trycker. Man måste ju dra/torka bort det liksom? Två ark papper låter lite, jag tar säkert 1 meter papper till en omgång, kanske går åt 5 meter toapapper när jag skitit liksom.
  • Anonym (Pinsamt)

Väldigt intressanta svar! Speciellt det med hjälpmedel, visste inte att såna fanns...

Känns ju som att man kanske inte får det så rent med ett "skaft", men kanske jag inte behöver vara så superren där bak nu (ingen har velat ge mig nån anilingus under de senaste åren ändå) :P

• Anonym (Anita)

Måste man torka sig..?

• Anonym (T)

Det gäller att vara uppfinningsrik ta något man har. Enkel flygsmällare och snurra runt våtservetter i handändan eller en lång sopborste skaft snurra runt papper där ja det finns säkert mer man kan använda

• Anonym (Pinsamt)

Är just nu på toa och kom att tänka på något jag redan har hemma (ser det i toan) : Tandborsten!!

Men vet inte om jag vågar......

• Anonym (Anna)
    Anonym (Jj) skrev 2018-03-10 18:16:36 följande:

Blir du ren där bak då? Om du bara trycker. Man måste ju dra/torka bort det liksom? Två ark papper låter lite, jag tar säkert 1 meter papper till en omgång, kanske går åt 5 meter toapapper när jag skitit liksom.

Jag trodde ju det var uppenbart att man får ta papper i flera omgångar.....
Svar på tråden Tips hur jag enklast når "där bak"