Någon som har fått presenter från en hemlig beundrare?
För några dagar sedan fick jag ett paket i brevlådan. Det var ett plagg (ej underkläder) som kom från någon som säger sig vara min hemliga beundrare. Det fanns alltså ett litet kort men det stod inget namn på det. Plagget var väldigt fint (och dyrt) och helt efter min smak så det verkar vara någon som känner mig väl alt. har koll på mig?
Jag jobbar som lektor på en högskola och träffar många studenter varje termin. Nu under de senaste terminerna har jag dock haft olika nivåer av samma kurs så många av studenterna som började termin 1 har jag träffat under flera terminer. Det är avslappnad stämning i undervisningen och jag har varit personlig så de vet saker om mitt privatliv men inga detaljer om familjestatus eller om jag är singel eller inte. Det är kvällskurser jag undervisar i så de flesta är vuxna personer som jobbar på dagarna, nästan alla är i min ålder eller äldre. Kan iaf inte komma på vem av dem det kan vara, har varken märkt något eller haft flirt med någon student (såklart) och inte heller med en kollega. Det skulle kunna vara en helt annan person också men vem?!
Jag är singel men är inte ute efter en relation och speciellt inte med en student om det visar sig vara så att den "hemliga beundraren" är en student. Men är ändå nyfiken på vem det kan vara. Eller nyfiken är kanske inte rätt ord men det känns lite obehagligt att någon som är hemligt intresserat av mig lägger ner så mycket pengar och energi för att leta upp ett plagg åt mig så jag vill gärna veta vem personen är. Hur får jag reda på detta? Vad ska jag göra? Ligga lågt? Är det någon som har varit med i liknande situation?