• Anonym (Förvirrad)

Killen jag träffar fortfarande kvar på match

Kort bakgrund. Kvinna 45 plus. Efter 20 år ville min man skiljas i somras.

I höstas, en kväll när jag var som mest ledsen blev jag medlem på match. Inte för att träffa någon ny utan mest för att se hur det går till. Jag var förstås medveten om att jag skulle träffa på många knäppgökar, men tänkte att det kunde hjälpa mej att våga prata med män igen så att jag om ett par år när jag är redo har grejen klart för mej.

Så träffade jag honom. Direkt. En utrevlig man, lagom snygg. Han var varken knäpp eller konstig. Hans kompisar hade skapat ett konto till honom för dom tyckte han borde hitta någon. Vi har träffats varannan helg när vi är barnfria ända sedan oktober. Jag har mot min vilja börjat falla för honom. Han skickar gulliga sms till mej om dagarna. Ringer alltid och säger godnatt. Har börjat kalla mej för sitt hjärta och till och med pejlat om jag kan tänka mej att flytta till honom i framtiden. Han har berättat om mej för sin mamma, pappa och syskon och sina barn. Förra helgen bjöd han in mej att träffa sin familj. Det känns som han på riktigt menar allvar med mej. Jag har inte ens berättat om honom för min mamma än. Inte för mitt barn heller. Han har hela tiden varit angelägen om att ?visa upp mej? och som om han är mer på.

Jag gick ur match innan jul, men så kom jag på att jag hade ett fejkonto med ett annat namn. Blev lite sugen på att kolla om hans bilder fanns kvar. Han hade massa fina bilder på sej själv. Tänkte att han nog inte tagit bort sej. Han var kvar och hade dessutom varit inloggade dom senaste 24 timmarna. Ridå. Har kollat ett par gånger till och det står alltid att han varit inloggade senaste dygnet.

Hur ska jag tänka nu? Å ena sidan verkar han seriös som till och med presenterar mej för sin familj. Å andra sidan, varför loggar han in sej på match med jämna mellanrum? Det finns väl egentligen bara en anledning att göra det? Hjälp mej!

• Svar på tråden Killen jag träffar fortfarande kvar på match
  • Anonym (Bryt)

Han är INTE seriös. Bryt. Det är fruktansvärt vad ambivalent man blir när man gör sådana upptäckter. Jag har varit med om när det "inte stämmer". En erfarenhet som var jävligt dyrköpt, särskilt att inte direkt lyssna till sin egen oro. Det började med en sådan upptäckt som du gjort. Det var en man som ena dagen visade mig sin dotters grav och nästa smittade mig med klamydia pga sitt bredvidknullande. Detta var bara början men det räcker ju som exempel.. Spring! Det kommer bara bli mer och värre.

• Anonym (ttt)

Att profilen finns kvar kan ibland vara svårt att styra över själv då en del av de där siterna verkligen gör allt för att man knappt ska kunna ta bort den. Däremot om han är inloggad är ju något han väljer själv! 

Säg bara rakt ut att du vet (om du inte vill avslöja ditt fakekonto, säg att en kompis sett hans profil där och att han varit inloggad) och att du fick veta det den vägen. Du får då se hur han reagerar. Säger han "men oj, jag ska genast ta bort" och gör det när du ser, då är han säkert seriös men om han slirar och säger att det inte stämmer osv, då vill han nog gärna ha profilen kvar. Ta en diskussion om hur ni ser på er relation. Det kan vara så enkelt (men trist för dig) att han inte har bestämt sig för om han ska satsa på dig långsiktigt eller inte. 

• Anonym (Hj)

Det är inte så farligt, det ni behöver göra är att ta upp det till diskussion. Att ni behöver prata om ifall ni ska vara exklusiva eller inte :) Lycka till :)

• Anonym (Svårt med nätet.)

Fast jag är kille har jag gått samma väg som du!!

Jag började dejta en lektor från Växjö, jag är från Östersund.
    Vi träffades på nätet, första gången träffades vi i Sthlm, tog ett hotell och var med varann hela helgen, gick jätte bra, efter en månad åkte vi till Alicante tillsammans, jag var nere hos henne en vecka, träffa hennes barn i samma veva.

Vi skrev mycket på messenger, börja märka att något inte stämde, ibland kom meddelanden som visa att hon var offline, att hon valt att man inte ska synas, fråga lite om det, men fick till svar jag vet inte varför? vi forsatte, hon kom upp till Östersund en helg, vi gjorde allt roligt, vi tog vin for ut, väl hemma tog jag upp igen, det här med offline, bad och få se hennes mobil, vi var bra berusade, hon ger mig mobilen, en exakt samma jag har så menyerna klarar jag perfekt.

Drar upp messenger, märker direkt att den här är tungt länkad till allt från kik till ja allt, förstår inte till hur mycket, men den visar alltid online på grund av alla länkningar, även när jag stängde av messenger så titta jag på min och hon visade ändå online.

Börjar bläddra i messenger, plocka upp grabb efter grabb, fanns ca 20 st som inte var vän på FB, börja läsa vad som skrevs, visa sig att jag inte var enda hon dejta, var killar runtom hennes region, hon hade åkt ner till Åhus,Kalmar, ja ända upp till Filipstad samtidigt vi dejta, läste vad som skrevs, var miltals med läsning så jag bara skummade, men en kille i Avesta, kom via kik,läste vad som stod  , jag kommer upp, "han ska vi ligga då", hon skicka tåg tider och hade fart upp, sovit över, killen från Filipstad hade kommit ner, men tagit in på hotell i Växjö, Var även en till kille från Östersund.

Fråga varför gör du så här? skulle inte vi satsa på varann,Hon det är bra vänner och jag känt dom länge, men fortsätta träffa dom nu medans vi träffas? Tog och drog en gång till i hennes mobil,Läste vad kille i Göteborg skrevs, ny date såg jag, han hade tillkommit efter mig, samma där dom hade bokat träff, två helger bort från tiden hon var hos mig, hon skulle åka till honom, jag sa oj då,en till du har inte ens träffat han ännu, hon, han hjälpte mig i vintras genom allt svårt, vi har skrivit i nästan ett år, jag vill bara träffa han som vän.

Tog och sopade hennes mobil i backen, den sprack och gick sönder,lämna henne på spahotellet vi bokat in på, jag for hem, hon försökte länge få kontakt igen, tyckte ändå vi kunde vara vänner, har inte svarat henne.Jag har som hon förstod sista helgen gott om pengar, kör en lyxbil och bor i en mycket fin arkitekt ritad villa, jag bjöd henne till Alicante samt spa hotell vi sov sista helgen.

Så lita på din magkänsla, vad du ser på nätet, oftast är det precis som det ser ut, vissa kan fastna där och gilla all uppmärksamhet, få bekräftelse och allt vad det handlar om.
    Jag söker bara en seriös person, så match skriver jag inte på mer, och absolut inte på gratis linjerna, tinder kan jag gå på men den är inställd på lokalat, brukar titta på badoo, man kan titta där utan att vara medlem, finns dom med där, trycker jag bort dom från tinder, dom är inget för mig.
    Be o få titta på hans mobil nästa gång ni ses, fråga går inte, du kommer aldrig få rätt svar, utan titta där, vill han inte så har han något o dölja, men ska ni gå seriöst så är det det minsta han kan låta dig göra ifall du undrar.

• Anonym (Förvirrad)

Fan, jag trodde han var något att ha. Nu vet jag inte. Vi har kontakt hela dagarna via sms och pratar i telefon minst ett par gånger per dag. Varenda kväll pratar vi i telefon en timme. För ett tag sedan när vi råkade komma in på hur vi träffats berättade han att han gått in och läst våra mail där. Vi skrev ganska länge på match innan vi övergick till sms. Då tyckte jag det var lite gulligt. Det var så jag kom på tanken att kolla hans bilder igen. Tvivlar på att det är det han gör varje gång. Han berättade också att han brukar kolla meddelanden han får och berättade skrattande om vilka sjuka förslag han får men att han aldrig svarar. Varför berättade han det....

Jag vet varken ut eller in. Förutom den här irriterande detaljen är han jättefin. Verkar inte vara en player. Om han skulle dejta andra vet jag inte när han skulle hinna det. Varannan helg är han med mej, varannan har han sina barn. På vardagkvällarna pratar vi en snabbis runt 17 och sen mellan 21 och 22 ca. Varje kväll. Han säger att han är seriös och har redan funderat över vem som ska flytta till vems stad. Sånt har inte jag tänkt på än. Jag har ju också introducerats i hans familj. Jag har inte låtit han träffa mina än. Jag vet inte hur jag ska tänka längre.

• Anonym (ttt)
    Anonym (Svårt med nätet.) skrev 2018-03-11 09:08:54 följande:

Fast jag är kille har jag gått samma väg som du!!

Jag började dejta en lektor från Växjö, jag är från Östersund.
    Vi träffades på nätet, första gången träffades vi i Sthlm, tog ett hotell och var med varann hela helgen, gick jätte bra, efter en månad åkte vi till Alicante tillsammans, jag var nere hos henne en vecka, träffa hennes barn i samma veva.

Vi skrev mycket på messenger, börja märka att något inte stämde, ibland kom meddelanden som visa att hon var offline, att hon valt att man inte ska synas, fråga lite om det, men fick till svar jag vet inte varför? vi forsatte, hon kom upp till Östersund en helg, vi gjorde allt roligt, vi tog vin for ut, väl hemma tog jag upp igen, det här med offline, bad och få se hennes mobil, vi var bra berusade, hon ger mig mobilen, en exakt samma jag har så menyerna klarar jag perfekt.

Drar upp messenger, märker direkt att den här är tungt länkad till allt från kik till ja allt, förstår inte till hur mycket, men den visar alltid online på grund av alla länkningar, även när jag stängde av messenger så titta jag på min och hon visade ändå online.

Börjar bläddra i messenger, plocka upp grabb efter grabb, fanns ca 20 st som inte var vän på FB, börja läsa vad som skrevs, visa sig att jag inte var enda hon dejta, var killar runtom hennes region, hon hade åkt ner till Åhus,Kalmar, ja ända upp till Filipstad samtidigt vi dejta, läste vad som skrevs, var miltals med läsning så jag bara skummade, men en kille i Avesta, kom via kik,läste vad som stod  , jag kommer upp, "han ska vi ligga då", hon skicka tåg tider och hade fart upp, sovit över, killen från Filipstad hade kommit ner, men tagit in på hotell i Växjö, Var även en till kille från Östersund.

Fråga varför gör du så här? skulle inte vi satsa på varann,Hon det är bra vänner och jag känt dom länge, men fortsätta träffa dom nu medans vi träffas? Tog och drog en gång till i hennes mobil,Läste vad kille i Göteborg skrevs, ny date såg jag, han hade tillkommit efter mig, samma där dom hade bokat träff, två helger bort från tiden hon var hos mig, hon skulle åka till honom, jag sa oj då,en till du har inte ens träffat han ännu, hon, han hjälpte mig i vintras genom allt svårt, vi har skrivit i nästan ett år, jag vill bara träffa han som vän.

Tog och sopade hennes mobil i backen, den sprack och gick sönder,lämna henne på spahotellet vi bokat in på, jag for hem, hon försökte länge få kontakt igen, tyckte ändå vi kunde vara vänner, har inte svarat henne.Jag har som hon förstod sista helgen gott om pengar, kör en lyxbil och bor i en mycket fin arkitekt ritad villa, jag bjöd henne till Alicante samt spa hotell vi sov sista helgen.

Så lita på din magkänsla, vad du ser på nätet, oftast är det precis som det ser ut, vissa kan fastna där och gilla all uppmärksamhet, få bekräftelse och allt vad det handlar om.
    Jag söker bara en seriös person, så match skriver jag inte på mer, och absolut inte på gratis linjerna, tinder kan jag gå på men den är inställd på lokalat, brukar titta på badoo, man kan titta där utan att vara medlem, finns dom med där, trycker jag bort dom från tinder, dom är inget för mig.
    Be o få titta på hans mobil nästa gång ni ses, fråga går inte, du kommer aldrig få rätt svar, utan titta där, vill han inte så har han något o dölja, men ska ni gå seriöst så är det det minsta han kan låta dig göra ifall du undrar.

Moget du agerade då! Förlåt men vem har sönder någon annans telefon? Du kunde bara ha lämnat utan att spela dramaqueen.
  • Anonym (ttt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-03-11 09:49:13 följande:

Fan, jag trodde han var något att ha. Nu vet jag inte. Vi har kontakt hela dagarna via sms och pratar i telefon minst ett par gånger per dag. Varenda kväll pratar vi i telefon en timme. För ett tag sedan när vi råkade komma in på hur vi träffats berättade han att han gått in och läst våra mail där. Vi skrev ganska länge på match innan vi övergick till sms. Då tyckte jag det var lite gulligt. Det var så jag kom på tanken att kolla hans bilder igen. Tvivlar på att det är det han gör varje gång. Han berättade också att han brukar kolla meddelanden han får och berättade skrattande om vilka sjuka förslag han får men att han aldrig svarar. Varför berättade han det....

Jag vet varken ut eller in. Förutom den här irriterande detaljen är han jättefin. Verkar inte vara en player. Om han skulle dejta andra vet jag inte när han skulle hinna det. Varannan helg är han med mej, varannan har han sina barn. På vardagkvällarna pratar vi en snabbis runt 17 och sen mellan 21 och 22 ca. Varje kväll. Han säger att han är seriös och har redan funderat över vem som ska flytta till vems stad. Sånt har inte jag tänkt på än. Jag har ju också introducerats i hans familj. Jag har inte låtit han träffa mina än. Jag vet inte hur jag ska tänka längre.

Men fråga bara! Säg hur du ser på er relation, fråga hur han tänker. Säg att du tycker det är konstigt med folk som har kvar sin profil och loggar in. Se vad han svarar.  
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (ttt) skrev 2018-03-11 09:54:41 följande:

Men fråga bara! Säg hur du ser på er relation, fråga hur han tänker. Säg att du tycker det är konstigt med folk som har kvar sin profil och loggar in. Se vad han svarar.  

Jo jag får väl göra det. Fast det känns skumt att ens behövs.
  • Anonym (Svårt med nätet.)
    Anonym (ttt) skrev 2018-03-11 09:53:19 följande:
    Moget du agerade då! Förlåt men vem har sönder någon annans telefon? Du kunde bara ha lämnat utan att spela dramaqueen.
    När jag läste om sista grabben från Göteborg, att hon hade bokat en träff med han, så tog jag upp Kik, hon rusa imot mig, och ville ha tillbaka mobilen, jag sa vänta ska bara titta där, hon slår en rak höger i ansiktet på mig, jag tittar på henne, slänger med all kraft jag har mobilen i golvet, plockar upp min väska och far därifrån, om en person använder våld, då har man stora problem.

Hon får en ny Iphone via sin försäkring för 1500:- 

Hon ut gick inte efter vad hon påstod sig vara, "seriös"

Inget jag var en dramaqueen över, man slår aldrig någon, vare sig man är man eller kvinna.
  • Anonym (ttt)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-03-11 10:09:43 följande:
    Jo jag får väl göra det. Fast det känns skumt att ens behövs.
    Du behöver inte alls verka oroad/anklagande eller så utan bara säga att du funderar på framtiden och vill prata om det, att ni inte pratat så mycket om det förut (antar jag?). Att en sak som du anser är mycket viktig som avstamp för att ens planera något framåt är att man inte har kvar gamla profiler eller har kontakt med gamla dejter. Att man satsar. 
    Du behöver som sagt inte säga att du vet att han har profil (om han nu inte i detta läge säger "ja men jag håller med dig, jag har inga profiler nånstans" - då måste du säga att du vet) utan bara prata om det mer som ett fenomen och att man vill veta om ni har samma syn på det och samma syn på fortsättningen. 
Svar på tråden Killen jag träffar fortfarande kvar på match