Killen jag träffar fortfarande kvar på match
Kort bakgrund. Kvinna 45 plus. Efter 20 år ville min man skiljas i somras.
I höstas, en kväll när jag var som mest ledsen blev jag medlem på match. Inte för att träffa någon ny utan mest för att se hur det går till. Jag var förstås medveten om att jag skulle träffa på många knäppgökar, men tänkte att det kunde hjälpa mej att våga prata med män igen så att jag om ett par år när jag är redo har grejen klart för mej.
Så träffade jag honom. Direkt. En utrevlig man, lagom snygg. Han var varken knäpp eller konstig. Hans kompisar hade skapat ett konto till honom för dom tyckte han borde hitta någon. Vi har träffats varannan helg när vi är barnfria ända sedan oktober. Jag har mot min vilja börjat falla för honom. Han skickar gulliga sms till mej om dagarna. Ringer alltid och säger godnatt. Har börjat kalla mej för sitt hjärta och till och med pejlat om jag kan tänka mej att flytta till honom i framtiden. Han har berättat om mej för sin mamma, pappa och syskon och sina barn. Förra helgen bjöd han in mej att träffa sin familj. Det känns som han på riktigt menar allvar med mej. Jag har inte ens berättat om honom för min mamma än. Inte för mitt barn heller. Han har hela tiden varit angelägen om att ?visa upp mej? och som om han är mer på.
Jag gick ur match innan jul, men så kom jag på att jag hade ett fejkonto med ett annat namn. Blev lite sugen på att kolla om hans bilder fanns kvar. Han hade massa fina bilder på sej själv. Tänkte att han nog inte tagit bort sej. Han var kvar och hade dessutom varit inloggade dom senaste 24 timmarna. Ridå. Har kollat ett par gånger till och det står alltid att han varit inloggade senaste dygnet.
Hur ska jag tänka nu? Å ena sidan verkar han seriös som till och med presenterar mej för sin familj. Å andra sidan, varför loggar han in sej på match med jämna mellanrum? Det finns väl egentligen bara en anledning att göra det? Hjälp mej!