• Äldre 11 Mar 07:29
    2873 visningar
    2 svar
    2
    2873

    Resa till Sunny Beach med barn?

    Hej!
    Jag sitter och tittar på charterresor för familjen 2 vuxna och 2 barn, 2 & 5år, vi tänkte åka i september. Hittade en resa med Tui (Fritidsresor) till ett av deras familjehotell vid Sunny beach. Förra året var vi på Gran Canaria och bodde på familjehotell med Bamseklubb och var jättenöjda.
    Jag är dock lite reserverad för just Sunny Beach då jag har läst så olika rekommendationer hälften säger att det är superbra med barn och hälften att det är fylleslag. Hittar inga nya trådar i ämnet och det kan ju ha förändrats ganska mycket på 10år. Någon som har erfarenhet? Vi tänkte boka All inclusive för att bara komma bort till värmen och kunna koppla av vid poolen (så gott det går med en 2åring).
    Tips och råd?

  • Svar på tråden Resa till Sunny Beach med barn?
  • Äldre 18 Mar 05:33
    #1

    Åker ni till ett familjehotell är det nog inga problem skulle jag tro. När planerar ni åka?

  • Anonym (Carro­)
    Äldre 19 Mar 18:55
    #2
    +1

    Jag har vart på Sunny beach två gånger. En gång med mina tjejkompisar när jag var 22år. Ingen av oss var imponerad. Maten var kass. Det var jättesvårt att hitta bra mat, hotellet som ändå var väldigt bra serverade dålig mat. Den fjärde dagen (vi var där 10 dagar) så hittade vi ett grannhotell med helt ok mat där vi åt resten av resan. Kvällarna var kalla och kyliga (början på augusti). stränderna var inte alls så fina. Folket var otrevliga, speciellt vid shoppinggatorna. Jag har vart runt en hel del världen över och det är klart folk vill att du ska köpa men där fick dom efter och hittade och gormade om du inte köpte nå.

    Åkte tillbaka bör jag var 28 fast jag sagt att jag aldrig mer skulle dit. Men denna gång var det med min storasyster och hennes två små barn så vi bodde på ett typiskt familjehotell. Hotellet var ok, men maten var nästintill lika dålig. Åt antingen pasta med tomatsås eller tomatsoppa. Barnen kunde äta pasta/pizza och lite dylikt. Stranden var dålig återigen , folket likaså.

    Jag har inte bra erfarenheter utav Bulgarien men vi träffade folk som åkt dit flera gånger, till samma hotel osv. En kvinna hade vart där 15 år i rad så man tycker ju olika men jag kan i te rekommendera Bulgarien. Men som sagt - hoppas andra kommer mesaners erfarenheter så du får lite variation. Annars rekommenderar jag Alicante - San Juan.

Svar på tråden Resa till Sunny Beach med barn?