Flytt eller inte
Har så svårt att göra val. Den jag lever med vill flytta till betydligt mindre ort än Sthlm. Vilket skulle innebära mer livskvalitet och enklare liv ffa på fritiden. Men det skulle innebära att jag ska ge upp min karriär. Och att ha ett utvecklande jobb är viktigt för mig. Jag får så mycket av det för självkänsla, trygghet osv. Barnen har det bra där vi är men skulle kanske ha det bättre närmare familjen och bort från Sthlm (bor i förort nu). Men det går ingen nöd på oss här heller, sen är bilköerna trista osv. Ibland vill jag flytta och ibland skriker hjärnan att gör det inte, du kommer inte må bra om du inte har ett jobb som ger dig så mycket. Och det är viktigt att få intellektuell stimulans, kollegorna osv för att fungera bra i hemmet och njuta av fritid också. Jag kommer gå ner ordentligt i lön, har inga utvecklingsmöjligheter. Maken vill definitivt flytta. Men vet inte hur relationen påverkas av att jag inte skulle vara nöjd med flytt. Vill inte bo nära min familj heller för det är för mycket drama och diagnoser i familjen.. medans han vill bo nära sin. Hur skulle ni resonera?