• Jagerika

Ni som varit gravida, hur märkte ni det?

Hej!

Jag och sambon planerar första barnet och är på tredje försöket!

Är lite nyfiken på hur ni andra tjejer märkte att ni hade en bebis i magen?

Berätta gärna eran historia så jag kan få lite mer info om hur det ska kännas :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni som varit gravida, hur märkte ni det?
  • Anonym (:))

Ja man tar ett graviditets test och får man plus är man gravid. Finns inte så mycket att märka på kroppen så pass tidigt eftersom hormonnivån är så låg så tidigt inne graviditet.

• Jagerika
    Anonym (:)) skrev 2018-03-12 08:30:58 följande:

Ja man tar ett graviditets test och får man plus är man gravid. Finns inte så mycket att märka på kroppen så pass tidigt eftersom hormonnivån är så låg så tidigt inne graviditet.

Ja man behöver ju inte känna nått men tänkte på dom som får symptom och om dom märkte nått speciellt som gjorde att dom misstänkte graviditet :)
  • Anonym (K)

Första: Mensen var sen, tog ett grevtest som var positivt.

Andra: Fick bruna flytningar två dagar innan bim, tog ett test som var positivt. Fick mf tre veckor senare.

Tredje: Mensen var sen, tog ett test som var positivt.

Det är svårt med symtom så tidigt för det kan lika gärna vara kvarvarande symtom från äl.

• Anonym (Femman)

Det enda jag märkt har varit att jag blivit trög i magen i samband med att mensen uteblivit...första graviditeten märkte jag inte nåt alls och graviditeten upptäcktes först vecka 12, hade oregelbunden mens men trodde det berodde på att jag nyligen slutat med p-piller.

• evve88

Första jag märkte innan jag tog test (innan mensen var sen) med alla mina tre graviditeter att jag fick jätte tydliga ådror på låren och brösten. Samt et konstigt mol i tjejmagen jag inte kan beskriva. Men tredje gången kände jag att det liksom inte var några tveksamheter att jag var gravid :) första gången är det ju svårt att snappa upp symtomen såklart! Lycka till :)

• Anonym (Molly)
    Jagerika skrev 2018-03-12 08:24:59 följande:

Hej!

Jag och sambon planerar första barnet och är på tredje försöket!

Är lite nyfiken på hur ni andra tjejer märkte att ni hade en bebis i magen?

Berätta gärna eran historia så jag kan få lite mer info om hur det ska kännas :)

Tack på förhand!

För mig har det varit så här alla gånger:

Cirka en vecka innan mens börjar det kännas som ett spännband längst ner på magen och lite ont längst ner i höger sida.

Efter 2-3 dagar får jag en liten droppe blod i trosan. 1-2 dagar senare ligger jag i sängen hela dagen med kraftig huvudvärk och kräkningar. Då brukar min man jubla och hoppa av glädje. Några dagar senare har jag näsblod i flera dagar. Jag blir alltid helt hysterisk när jag ser blodet och min man måste lugna mig. Glömde en sak. Nån dag före bloddroppen i trosan börjar jag få svårt att vakna på morgonen. Sen blir det värre ju längre det går.Extrem trötthet.Jag kan ligga i sängen hela dagen. När första trimestern närmar sig sitt slut försvinner allt.
Svar på tråden Ni som varit gravida, hur märkte ni det?