• Jansson4

Någon som plussat med stickningar/hugg efter äl?

Hej! Haft stickningar/ små hugg i äggstockarna i snart en vecka, trott 4-5ggr att det varit ägglossning haha.. men nu de senaste dagarna så hare varit mer centrerat vid livmodern. Vad betyder detta?? Är även sjuk med feber, någon som även vet om 38-38.5 grader kan skada vid ev befruktning? Mycket tacksam för svar :)

• Svar på tråden Någon som plussat med stickningar/hugg efter äl?
  • Lisa81molander
    Jansson4 skrev 2018-03-12 10:39:25 följande:

Hej! Haft stickningar/ små hugg i äggstockarna i snart en vecka, trott 4-5ggr att det varit ägglossning haha.. men nu de senaste dagarna så hare varit mer centrerat vid livmodern. Vad betyder detta?? Är även sjuk med feber, någon som även vet om 38-38.5 grader kan skada vid ev befruktning? Mycket tacksam för svar :)

Hej

Jag hade några stickningar nån dag efter äl , nu vet jag inte hur d känns, en blandning av molvärk och ibland kan hugg dyka upp , jä kropp,, ska börja testa om några dagar tänkte jag,

Har du tagit äl test?
  • Jansson4

Åh okej vad spännande, när har du bim? :)

Nej inte tagit något sånt men om man ska gå på flytningarna så vare troligen 8e. Åh denna eviga väntan!

• Lisa81molander
    Jansson4 skrev 2018-03-14 23:53:01 följande:

Åh okej vad spännande, när har du bim? :)

Nej inte tagit något sånt men om man ska gå på flytningarna så vare troligen 8e. Åh denna eviga väntan!

Gomorrn

Har BIM ca 25/3 hade hög äl 6-10 och maximal 11..

Har för skojs skull tempat sen äl och tempen har varit 37 varje morgon, hoppas det är ett tecken på plus fick en knepig dragning i går kväll som gick ner i hägra blygdbenet ner precis vid grenen, fotade och såg en tydlig ådra, försöker minnas hur mina andra graviditeter varit men fannnn man glömmer ju har 6 st och yngsta är 6 så kanske inte konstigt man glömmer

Då har vi BIM ca samtidigt

Vilka symptom har du ?

Sitter här nu och mår almänt bläää,

Håller tummarna för oss

Kram
  • Jansson4

Åh vad roligt! Känns spontant som det är bra symtom du har! :D oj vad mysigt med så stor familj! Är uppväxt med 5syskon och jag älskade det! Själv försöker vi med en första, haft två missfall under förra året så hoppas på bättre lycka detta år.

Har tyvärr inga direkta symtom, stickningarna känns inte lika ofta nu, har en känsla att det inte vart något :/ rädd att min höga feber kan ha sabbat det! Meen ett litet hopp finns tills mensen kommer :D

• Lisa81molander
    Jansson4 skrev 2018-03-16 10:19:01 följande:

Åh vad roligt! Känns spontant som det är bra symtom du har! :D oj vad mysigt med så stor familj! Är uppväxt med 5syskon och jag älskade det! Själv försöker vi med en första, haft två missfall under förra året så hoppas på bättre lycka detta år.

Har tyvärr inga direkta symtom, stickningarna känns inte lika ofta nu, har en känsla att det inte vart något :/ rädd att min höga feber kan ha sabbat det! Meen ett litet hopp finns tills mensen kommer :D

Drevern i sig ska inte ha ställt till det, så det behöver du nog inte oroa dig för, mina stuck och hugg är också borta, kan iblan dra till bär jag reser mig , har du flytningar el likn?

Kram
  • stragge

Jag har mycket stickningar innan jag plussade och har det fortfarande, började redan äl+4 typ och plussade äl+10 :)

• Lisa81molander
    stragge skrev 2018-03-16 14:25:56 följande:

Jag har mycket stickningar innan jag plussade och har det fortfarande, började redan äl+4 typ och plussade äl+10 :)

Hej stragge du får bli vår mentor här

BIM mars är överbefolkat nu så man hänger knappt med

Mina stick har lugnat sig men molvärken som sitter runt om tjejmagen och höfter och bak i svanken är så gott som densamma som efter äl, skulle just kolla livmodertappen men fick direkt obehag och typ sammandragning ,

Kan inte erinra mig om stt jag brukar ha vita flytningar nån dag efter äl, nu har jag haft synliga vita fläckar i trosan två dagar minst,

7 år sen senaste graviditet så man glömmer ju,

Är en strl XS och tycker mig va betydligt kraftigare runt höfter än vanligt, och trycker jag lätt på magen så drar det liksom,

Nu känner jag att d drar under revbenen och där kom stickningarna ahhhhhh,
  • Lisa81molander
    stragge skrev 2018-03-16 14:25:56 följande:

Stragge

Vart dina stickningar lugnare på morgnarna? För här känns det betydligt mer ju längre in på dagen jag kommer och ju mer jag vart igång.
  • stragge
    Lisa81molander skrev 2018-03-16 16:02:58 följande:

Stragge

Vart dina stickningar lugnare på morgnarna? För här känns det betydligt mer ju längre in på dagen jag kommer och ju mer jag vart igång.

Hm det har jag inte reflekterat över riktigt men det kan nog stämma. Kände som hugg i livmodertappen mestadels men även hugg/stickningar vänster äggstock. Sån speciell känsla så kan inte riktigt beskriva den :p
  • pepacoma
    Lisa81molander skrev 2018-03-16 16:02:58 följande:

Stragge

Här är en till som hade hugg/stickningar i äggledar-trakten på äl+4, det höll i sig runt 10 minuter och på äl+5, i går alltså, hade jag så kraftig molvärk plus en svullen känsla i underlivet att jag trodde mensen skulle dyka upp i vilken sekund som helst. Detta dök upp strax innan lunch och höll i sig framåt kvällen. Nu känns allt ok igen.
  • Lisa81molander
    pepacoma skrev 2018-03-17 07:05:31 följande:

Här är en till som hade hugg/stickningar i äggledar-trakten på äl+4, det höll i sig runt 10 minuter och på äl+5, i går alltså, hade jag så kraftig molvärk plus en svullen känsla i underlivet att jag trodde mensen skulle dyka upp i vilken sekund som helst. Detta dök upp strax innan lunch och höll i sig framåt kvällen. Nu känns allt ok igen.

Gomorrn

Mitt känns betydligt lugnare så här på morrnarna , nästan så man tappar hoppet helt, men sen när frukost ätits och man kommit lite igång startar allt igen,

Vi får höras här under dan och dela varandras upplevelser

Håller tummarna för oss
  • Jansson4

Hej igen! Åh det där låter ju verkligen hoppfullt! Haft vita flytningar sen ägglossningen! Vissa dagar mer och vissa dagar mindre, tror inte jag brukar ha det såhär, men är rädd att det kanske är svamp eller något :s

Men idag kom tyvärr mensen.. men inte haft någon som alls känning att den varit på gång, har jämnt en väldig mensvärk men de känns ingenting alls, och så är den 5 dagar tidig hmm..

Men tänkte hänga kvar här ett tag till och se hur det för för dig :)

• Lisa81molander
    Jansson4 skrev 2018-03-18 10:18:32 följande:

Hej igen! Åh det där låter ju verkligen hoppfullt! Haft vita flytningar sen ägglossningen! Vissa dagar mer och vissa dagar mindre, tror inte jag brukar ha det såhär, men är rädd att det kanske är svamp eller något :s

Men idag kom tyvärr mensen.. men inte haft någon som alls känning att den varit på gång, har jämnt en väldig mensvärk men de känns ingenting alls, och så är den 5 dagar tidig hmm..

Men tänkte hänga kvar här ett tag till och se hur det för för dig :)

Hej

Är du säker på att det år mensen? Skulle det nu vea så så är det bara på det igen ge inte upp utan kämpa för det du vill uppnå

Tycker gott vi kan hänga kvar här betydligt Lugnare flöde här ?får ändra namn på tråden bara

Tog test i morse äl+6 hel blankt men vad hade jag förväntar mig så här tidigt tiden får utvisa men hoppas vi båda når vårt mål snart

Kram på dig sålänge
  • Jansson4
    Lisa81molander skrev 2018-03-18 10:31:55 följande:

Hej

Är du säker på att det år mensen? Skulle det nu vea så så är det bara på det igen ge inte upp utan kämpa för det du vill uppnå

Tycker gott vi kan hänga kvar här betydligt Lugnare flöde här ?får ändra namn på tråden bara

Tog test i morse äl+6 hel blankt men vad hade jag förväntar mig så här tidigt tiden får utvisa men hoppas vi båda når vårt mål snart

Kram på dig sålänge

Får vänta och se hur den utvecklar sig, kan de vara nidblödning? Eller är de försent med bara 5 dagar före mensen? Brukar väl vara ca en vecka? För jag har varit gravid två gånger innan (som slutade i missfall) och båda gångerna har jag haft nidblödning, så hoppas det är en sån! Aja de visar sig med tiden :)

vet du hur tidigt du har plussat tidigare? De där plusset dyker nog upp snart.

Håller med om att de är skönare med en lugnare grupp! Vet dock inte hur man byter namn på tråden, om de går.

Håller alla tummar för oss! Kram på dig
  • Jansson4

Haft som rosa och bruna flytningar i fem dagar nu! Så att de oftast bara kommer ibland på pappret, Ska ha mensen idag men de har inte blivit någon ändring än.. tagit grav test i förrgår men det var negativt.. så drygt! Vad är detta?

Svar på tråden Någon som plussat med stickningar/hugg efter äl?