• Waiting for you

    När mens efter insättning?

    Hej!

    Jag funderar lite över det här när mensen beräknas komma efter en insättning vid IVF? Jag har läst om folk som tyvärr får sin mens när de brukar. Beräknar ni det utefter hur en vanlig cykel brukar se ut eller ett visst antal dagar efter utplock?

    Beräknar jag efter vanlig cykel skulle jag få min mens idag på rd 4 vilket känns väldigt tidigt när de sa att jag ska testa på dag 15...

    Är vår första IVF så är väldigt ny på det här :)

  • Svar på tråden När mens efter insättning?
  • Anonym (M)

    Rimligtvis räknar man äggplocket som ägglossning. Så det datumet +14 dagar är när du ska få mens.

  • Anonym (Moj)

    Vid en insättning kom mensen på ruvardag 9 med en blasto och dem andra fyra insättningarna så har den inte kommit förrän vid missfall runt vecka 7.

  • AgnetaR

    Hej!

    Ni som kommit en bit längre än vi när det kommer till ivf.

    Nu på måndag ska vi på vårt första besök på ivf kliniken. Jag dör snart av spänning och tänkte om ni kunde hjälpa mig.

    Vad exakt gör man på det första besöket? Vilka frågor kan de ställa, vad kan de besluta(sätta igång med behandlingen direkt?)...m.m.

    Vi har redan tatt blodprov, jag är kollas, min sambo är kollad.

    Det de "hittade" var mitt sköldkörtelvärde var på gränsen så jag äter nu levaxin. Och det nya provet visade att d nu var ok men att jag ska äta levaxin tills jag blir gravid.

    Sedan har mina äggledare påvisat pcos...

    Som sagt va vore jag tacksam för all extra info, info om ert första besök... Osv...

    Tack på förhand och önskar er alla stor lycka??

  • Waiting for you
    AgnetaR skrev 2018-03-12 21:45:31 följande:

    Hej!

    Ni som kommit en bit längre än vi när det kommer till ivf.

    Nu på måndag ska vi på vårt första besök på ivf kliniken. Jag dör snart av spänning och tänkte om ni kunde hjälpa mig.

    Vad exakt gör man på det första besöket? Vilka frågor kan de ställa, vad kan de besluta(sätta igång med behandlingen direkt?)...m.m.

    Vi har redan tatt blodprov, jag är kollas, min sambo är kollad.

    Det de "hittade" var mitt sköldkörtelvärde var på gränsen så jag äter nu levaxin. Och det nya provet visade att d nu var ok men att jag ska äta levaxin tills jag blir gravid.

    Sedan har mina äggledare påvisat pcos...

    Som sagt va vore jag tacksam för all extra info, info om ert första besök... Osv...

    Tack på förhand och önskar er alla stor lycka??


    Hej,

    Vid vårt första besök fick vi först träffa en läkare som gick igenom stegen i en IVF, hur det går till osv samt gjorde vul. Sedan fick vi träffa en sköterska som gick igenom just vår planering, när vi skulle börja etc. Hon visade även hur jag skulle ta sprutorna, jag fick testa att sticka mig.

    Just det ja, läkaren berättade också att vi skulle få göra ett långt protokoll. Han sa egentligen aldrig varit så det kan jag önska att jag frågat.

    Vi är oförklarligt barnlösa.
  • AgnetaR

    Tack för svaret!

    Vet ni om man kan önska långa el korta protokoll?

    Jag kommer få min mens imorgon, och jag ska till ivf kliniken på måndag.

    Visst är det så att jag då måste vänta med OM det blir sprutor till min nästa mens, mens dag 2?

    Och om det blir den korta, som jag vill kan! Så hypotetiskt skulle jag kunna va gravid i slutet av maj?

    Förstår inte hur mitt tålamod ska klara detta... Har ju väntat o hoppats allt för länge. Vi har försökt i 2-3år och nu har de inte hittat några direkta, mer än sköldkörtelvärde och pcos symtom på min äggledare. Men annars är det inga problem...

    Läääängtar så det gör ont!!!

    Kram o all lycka!

  • emmeam

    Hej,

    Jag har en fråga.

    Jag satt in ett fryst ägg 23 dec, testdag idag. Jag testade i fredags (alltså 2 dagar innan) och de va negativt. Men jag har heller inte fått min mens än? Har nån mer fått så? Att mensen inte kommer samt att ägget inte fastnat?? :/

Svar på tråden När mens efter insättning?