Vart är barnet?
Hej.
Jag är gravid och enligt graviditetstestet så är jag i vecka 1-2...Det är här det jobbiga kommer in, jag fick en blödning när jag var på jobbet och åkte in till akuten, dom gjorde en massa prover för att se om det var missfall men det var det inte så änsålänge var allt lungt. Sedan gjorde dom ett ultraljud och dom ser INGENTING...-Jaha tänkte jag är jag inte gravid ändå, jag blir ledsen och undrar vart det har tagit vägen...Då säger dom att det kan ha fastnat i äggledaren då dom inte ser något på ultraljudet (och det kan vara livsfarligt för mig då äggledaren kan spricka och jag får blod i buken). Dom tar tester för att utesluta detta och det visar sig att mina värden är för låga för att det ska ha hänt. Dom skickar hem mig och redan dagen därpå då händer samma sak igen, jag får åka in till akuten då jag fick en blödning samt att blodklumpar kom ut, då tänkte jag att detta är missfall (haft det två gånger tidigare).
Men väl inne på akuten då får jag gå igenom samma tester igen och det visar fortfarande att jag är gravid och mitt prov dom tog dagen därpå var detsamma, men fortfarande inget som syns på ultraljudet.
Idag så har jag varit och gjort tester IGEN, fortfarande gravid men inget annat än en tun slemhinna syns på ultraljudet...och nu väntar jag på ytterligare ett blodprov...
VA F?N HÄNDER EGENTLIGEN?!
Någon som har varit med om liknande, jag är livrädd och jag vet inte vad jag ska göra...Jag bara gråter...
Dom säger att troligen är det ett missfall men sen visar graviditetstestet alltid att jag är gravid.
Detta var inte en planerad graviditet, men den är välkommen...Nu är jag rädd för att det ska hända något med mig...och dom har inte en enda gång sagt vad man kan göra. Vi får inga svar utan bara mer frågor...
Orolig och Rädd