• Johnnyorange

    Om er chef krävde att ni dansade?

    Vad skulle ni göra om er chef krävde att ni anställda skulle dansa i en musikvideo som gör reklam för företaget? Den kommer läggas upp på Youtube bland annat. Ungefär som denna.





  • Svar på tråden Om er chef krävde att ni dansade?
  • Anonym (nej)
    Johnnyorange skrev 2018-03-12 15:18:22 följande:
    Vad skulle ni göra om er chef krävde att ni anställda skulle dansa i en musikvideo som gör reklam för företaget? Den kommer läggas upp på Youtube bland annat. Ungefär som denna.
    Jag skulle inte delta och jag skulle inte låta mig tvingas. 
  • sextiotalist
    Johnnyorange skrev 2018-03-12 15:18:22 följande:
    Vad skulle ni göra om er chef krävde att ni anställda skulle dansa i en musikvideo som gör reklam för företaget? Den kommer läggas upp på Youtube bland annat. Ungefär som denna.

    Fråga om koreorgrafin, musikval och när första repet skulle vara. Jag hade blivit som Meryl Streep inför Mamma Mia :)


    Det är garanterat frivilligt

  • CitronTulo

    Personligen skulle jag nog tycka att det vore rätt kul.. men om det inte ingår i mina arbetsuppgifter så har jag rätt att tacka nej om jag inte vill vara med.

  • Aniiee

    Sagt upp mig med omedelbar verkan.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (Jenny)

    Hade vägrat vara med. Tycker såna videos brukar vara rätt tacky...

  • Anonym (inte)

    Skulle förmodligen sagt nej. Inte för dansen (jag kan lätt larva mig på scen på karaoke på jobbfesten om det är så) utan för att den ska exponeras offentligt, i ett sammanhang jag varken kan styra eller (antar jag) får betalt för. Min förvaltning har gjort den typen av videos genom åren och jag har hört de negativa kommentarer sådant kan ge upphov till.

Svar på tråden Om er chef krävde att ni dansade?