• Anonym (Mull)

Hur definierar du mullig?

Hurdan kropp har man då?

För mig är mullig att man är på gränsen till att vara smal mot att bli lite större.

Man har fått lite mer hull om tex magen som du kan ta utav. Men inte så att man alltid måste gå upp i klädstorlek och måste man det så handlar det om en storlek.

Du är inte mullig om du har 20 kg övervikt.

Men detta är min definition och jag är själv mullig. (Även haft fetma)

• Svar på tråden Hur definierar du mullig?
  • Anonym (Mullig)

Lite extra överallt, liksom varken smal, fit eller tjock. 5 kg övervikt. Bmi kring 25.

Så tänker jag.

• Anonym (Mullig)

Svårt dock om man inte har standardkroppsbyggnad. Vet inte om jag är mullig eller inte. Har bmi på 22 och rätt platt mage om än otränad men stort (!) gäddhäng (svårt få in armarna i tröjor av min storlek). Ser inte smal ut. Är jag då mullig?

• Anonym (Elsa)

Jag har 20 kgs övervikt för att komma ner på ett bmi på 22.5. Jag har ett midjemått på 75, har 40-42 i kläder. Jag ser inte överviktig ut, jag har mage men jag har också fem barn och är femtioårsåldern. Jag tror inte att jag kan gå ner till ett bmi på 22.5 utan att se mager ut, mina höftben sticker ut nu, och mina revben är klart synliga. Jag är inte vältränad.

Det är väldigt svårt att beskriva mullig då det skiljer sig oerhört mellan olika personer.

• Anonym (Mull)
    Anonym (Mullig) skrev 2018-03-13 09:59:36 följande:

Svårt dock om man inte har standardkroppsbyggnad. Vet inte om jag är mullig eller inte. Har bmi på 22 och rätt platt mage om än otränad men stort (!) gäddhäng (svårt få in armarna i tröjor av min storlek). Ser inte smal ut. Är jag då mullig?

Vissa saker kan man tyvärr inte göra så mycket åt. Har själv grova överarmar och det ser ut som att man är starkare än vad jag är. De har alltid funnits där även när man vart som smalast.
  • Anonym (Mullig)
    Anonym (Mull) skrev 2018-03-13 10:23:58 följande:

Vissa saker kan man tyvärr inte göra så mycket åt. Har själv grova överarmar och det ser ut som att man är starkare än vad jag är. De har alltid funnits där även när man vart som smalast.

Jag ser tyvärr bara tjock ut på armarna, inte grov/stark. Mycket häng och pös liksom, de är inte fasta. Jag har hört att mycket östrogen kan göra att man lägger på sig där specifikt.
  • Anonym (Mull)
    Anonym (Elsa) skrev 2018-03-13 10:13:25 följande:

Jag har 20 kgs övervikt för att komma ner på ett bmi på 22.5. Jag har ett midjemått på 75, har 40-42 i kläder. Jag ser inte överviktig ut, jag har mage men jag har också fem barn och är femtioårsåldern. Jag tror inte att jag kan gå ner till ett bmi på 22.5 utan att se mager ut, mina höftben sticker ut nu, och mina revben är klart synliga. Jag är inte vältränad.

Det är väldigt svårt att beskriva mullig då det skiljer sig oerhört mellan olika personer.

Din kropp har antagligen ändrat sig en hel del.

Jag har ca 16 kg till det jag vägde innan barnen men det är inte en vikt som jag idag skulle kunna väga till min kropp. Så därför har jag inte 16 kg övervikt utan Max 10 kg.
  • Glinda från Oz

Mullig för mig är ett BMI mellan 25-30, det varierar såklart lite mellan kroppsbyggnad men generellt tycker jag det är så.

• EmberEyes
    Glinda från Oz skrev 2018-03-13 11:26:50 följande:

Mullig för mig är ett BMI mellan 25-30, det varierar såklart lite mellan kroppsbyggnad men generellt tycker jag det är så.

Håller med.

Mullig för mig är "lätt överviktig", eller "lite rund och go".
  • EnAnonumius
    Anonym (Mullig) skrev 2018-03-13 09:57:05 följande:
    Lite extra överallt, liksom varken smal, fit eller tjock. 5 kg övervikt. Bmi kring 25.

Så tänker jag.
    Om man skall använda BMI skalan som mall så kan du ju knappast säga att man är mullig av BMI 25.
    Normalviktiga personer enligt BMI skalan är mellan 19-25..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur definierar du mullig?