• Anonym (Vill träffa någon)

Vilken seriös dejtingsida är bäst?

Jag är kille på 36 år som vill träffa någon tjej runt samma ålder. Eftersom jag i dagsläget inte träffar många tjejer i verkligheten så vill jag satsa på nätdejting.

Jag har testat Match och Mötesplatsen lite grann, men har under de få veckorna jag använt dem inte haft turen att hitta någon användare som jag tror matchar mig själv. Kanske jag måste vara medlem längre tid för att hitta någon till slut?

Men hur som helst, det finns ju fler dejtingsidor, och jag tänkte höra vad ni har för erfarenhet av detta, vilka ni har tyckt fungerat bra? Skriv gärna också ålder och om ni är man eller kvinna.

• Svar på tråden Vilken seriös dejtingsida är bäst?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Vill träffa någon) skrev 2018-03-13 11:51:47 följande:

Jag är kille på 36 år som vill träffa någon tjej runt samma ålder. Eftersom jag i dagsläget inte träffar många tjejer i verkligheten så vill jag satsa på nätdejting.

Jag har testat Match och Mötesplatsen lite grann, men har under de få veckorna jag använt dem inte haft turen att hitta någon användare som jag tror matchar mig själv. Kanske jag måste vara medlem längre tid för att hitta någon till slut?

Men hur som helst, det finns ju fler dejtingsidor, och jag tänkte höra vad ni har för erfarenhet av detta, vilka ni har tyckt fungerat bra? Skriv gärna också ålder och om ni är man eller kvinna.

Jag tyckte Match var bäst.
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2018-03-13 12:17:50 följande:

knullkontakt.se

Seriösa sidor Glad
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 12:04:27 följande:
    Jag tyckte Match var bäst.
    Vad gör den bättre än de andra tycker du?
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Vill träffa någon) skrev 2018-03-13 12:54:43 följande:

Seriösa sidor 

Ja.
  • Anonym (E.)
    Anonym (Vill träffa någon) skrev 2018-03-13 11:51:47 följande:

Skulle jag också vilja veta, om det verkligen finns några seriösa dejtingsidor. Hittills har det mest varit..Hej, är du kåt, har du rakad mus och vill du ha en dicpic? Bläää!
  • Anonym (Man)
    Anonym (Vill träffa någon) skrev 2018-03-13 12:55:18 följande:
    Vad gör den bättre än de andra tycker du?
    Jag hade flera parallellt och hade helt enkelt mycket bättre framgång där, så tillslut använde jag bara Match.

Tyckte också att kvaliten på tjejerna var mycket mycket bättre där, kanske för att den är lite dyrare.

Jag hittade flera jag gillade där och fick ligga mer än jag fick på apparna också om man nu vill det. Tjejerna jag gillade visade sig ofta ha inbyggda märkliga dolda fel som kom fram efter ett tag så jag fick återvände om och om igen. Men sen hittade jag en tjej som var perfekt, faktiskt bättre än trodde var möjligt, jag skulle inte förändra nånting även om jag kunde.
  • Anonym (Man)
    Anonym (E.) skrev 2018-03-13 13:42:43 följande:
    Skulle jag också vilja veta, om det verkligen finns några seriösa dejtingsidor. Hittills har det mest varit..Hej, är du kåt, har du rakad mus och vill du ha en dicpic? Bläää!
    Fast att fråga innan man plåtar kuken och skickar visar ju ändå på klass.

Du har mött riktiga gentlemen men inte uppskattat dem.
    Anonym (E.) skrev 2018-03-13 13:42:43 följande:
    Är det sant att de gör så?? Usch säger jag med! Funkar det på några säger det där? Jag skulle aldrig skicka det till nån såvida vi inte hade en närmare kontakt då. En tjej som accepterar dicpics o liknande skulle heller inte vara nåt för mig.

Jag kom på att jag varit på en annan dejtingsida också, men den har ett kristet fokus, kristendate heter den. Där var det lättast att då kontakt med tjejer och jag kan tänka mig att där inte är lika många dicpics. Men nackdelen är ju att många är väldigt religiösa där och jag är dessvärre inte det (det är inget krav för att bli medlem, man kan kryssa i "har kristna värderingar" t ex).
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:56:29 följande:

Det är ju ett framsteg!
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:53:25 följande:
    Jag hade flera parallellt och hade helt enkelt mycket bättre framgång där, så tillslut använde jag bara Match.

Tyckte också att kvaliten på tjejerna var mycket mycket bättre där, kanske för att den är lite dyrare.

Jag hittade flera jag gillade där och fick ligga mer än jag fick på apparna också om man nu vill det. Tjejerna jag gillade visade sig ofta ha inbyggda märkliga dolda fel som kom fram efter ett tag så jag fick återvände om och om igen. Men sen hittade jag en tjej som var perfekt, faktiskt bättre än trodde var möjligt, jag skulle inte förändra nånting även om jag kunde.
    Jag tyckte faktiskt Match hade dålig kvalitet på tjejer eller hur man bäst ska beskriva det. Det v ar väl ingen som passade mig.
  • Cadencee

Jag tog kontakt med en man 20/4-17, den 21-4/17 pratade vi i telefon för första gången och jag var även och hälsade på hos honom och stannade över natt (7 mil ifrån). Från typ november 17 bor vi ihop. Vi hittade varandra på match så tror du ska ge det lite mer tid.

• Anonym (E.)
    Anonym (Man) skrev 2018-03-13 13:56:29 följande:

Okej, men vad sägs om vanligt hederligt samtal först utan sexanspelningar. Det hade jag uppskattat. Men visst, en del gillar nog att få dicpics också. Alla äro vi olika, och tur är väl det.
  • Anonym (kärlek växer inte på nätet)

Det är exakt samma personer som går runt på de olika sajterna förutom en explosion av sexbots och fejkidentiteter.

Att det skulle vara många singlar i Sverige är inget man ser på svenska dejtsidor eller så har folk gett upp det här med nätdejting och fattat hur omöjligt det är att hitta kärlek på såna sidor. Endast sexsidor funkar hyfsat men samma personer där med. Det skulle behövas en helt ny typ av dejtingkoncept. Bara hoppas att någon knäcker den koden och startat en sådan.

Anonym (kärlek växer inte på nätet) skrev 2018-03-13 16:25:22 följande:

Det är exakt samma personer som går runt på de olika sajterna förutom en explosion av sexbots och fejkidentiteter.

Att det skulle vara många singlar i Sverige är inget man ser på svenska dejtsidor eller så har folk gett upp det här med nätdejting och fattat hur omöjligt det är att hitta kärlek på såna sidor. Endast sexsidor funkar hyfsat men samma personer där med. Det skulle behövas en helt ny typ av dejtingkoncept. Bara hoppas att någon knäcker den koden och startat en sådan.

Jag håller med, det skulle behövas en ny typ av dejtingsidor. 

Framförallt saknar jag en sida som är seriös (hur man nu löser det) men som inte är så himla dyr. 200-300 kr i månaden för att knappt få kontakt med nån, och som oftast inte leder nån vart heller. 

En billigare sida skulle locka mycket fler personer. Men förutom billigare kunde den ha mindre fokus på utseende och mer fokus på personlighet och intressen. Kanske dejtingsidorna kunde involvera webbspel också. Många gånger kan sådant bryta isen. Jag har t ex träffat några på Wordfeud, men numera är det nästan bara män som spelar det (för många dicpic-killar som börjat spela tro och skrämt bort tjejerna??)
Svar på tråden Vilken seriös dejtingsida är bäst?