• Anonym (Ångest)

Erfarenhet av svår ångest och CDB-olja?

Hej

Har GAD och panikångest, har testat massa olika i medicinväg samt KBT men inget hjälper (förutom benso...). Börjar bli såååå trött på att inte ha något liv, ligger mest och sover när jag inte jobbar och vill helst inte gå utanför dörren.

Är det någon här som testat CDB-olja mot ångest? Tycker det ser intressant ut och helt klart värt att testa i brist på annat som funkar. Men det finns ju så många olika butiker som säljer ,i olika varianter och olika styrkor. Så vet inte vad jag ska köpa och varifrån. Hoppas på lite tips här och om någon testat. Vad blev resultatet? Litar inte riktigt  på alla lyriska recensioner som finns på de olika butikernas sidor.

Och om någon har något annat tips mot ångest så tar jag gärna emot det oxå Glad

• Svar på tråden Erfarenhet av svår ångest och CDB-olja?
  • Famous

Tror du kan lita mer på de lyriska recensionerna än på folket här :).

Jag rekommenderar dig att gå med i gruppen " Hampaolja och endocannabinoidsystemet" på fb.

Där finns massor av människor som har och delar med sig av erfarenheter från verkliga livet. Tar själv CBD och mår gott av den. För min del tar jag den mest för smärta och immunförsvaret och har kunnat sluta med starka opiater.

Många i gruppen som har ångest och adhd bl.a. mår bättre av CBD. Bra mot otroligt mycket. Kolla tex video på youtube om CBD och Parkinson :)

• Anonym (Ångest)

Tackar, ska ta och kolla in gruppen på fb :)

• Famous

Jag lovar inte att det hjälper dig men tror otroligt mycket på det :). Lycka till och hoppas du testar. Köp från scandinavian hemp som är bra. Ta med thc. (ytterst i)

Och en sak till! Köp olja med smak av citron eller mynta. Smakar lite speciellt även om jag lärt mig tycka om smaken :)

• Famous
    Famous skrev 2018-03-13 14:18:10 följande:

Jag lovar inte att det hjälper dig men tror otroligt mycket på det :). Lycka till och hoppas du testar. Köp från scandinavian hemp som är bra. Ta med thc. (ytterst i)

Och en sak till! Köp olja med smak av citron eller mynta. Smakar lite speciellt även om jag lärt mig tycka om smaken :)

Ska vara ytterst lite thc :) jäkla mobil
  • Anonym (Ångest)

scandinavian hemp har jag faktiskt kollat på de har några gratis "prova på" produkter såg jag.  Vilken dos är det du tar?

• Anonym (F.d. ångestfylld)
    Anonym (Ångest) skrev 2018-03-13 13:46:24 följande:

Hej

Har GAD och panikångest, har testat massa olika i medicinväg samt KBT men inget hjälper (förutom benso...). Börjar bli såååå trött på att inte ha något liv, ligger mest och sover när jag inte jobbar och vill helst inte gå utanför dörren.

Är det någon här som testat CDB-olja mot ångest? Tycker det ser intressant ut och helt klart värt att testa i brist på annat som funkar. Men det finns ju så många olika butiker som säljer ,i olika varianter och olika styrkor. Så vet inte vad jag ska köpa och varifrån. Hoppas på lite tips här och om någon testat. Vad blev resultatet? Litar inte riktigt  på alla lyriska recensioner som finns på de olika butikernas sidor.

Och om någon har något annat tips mot ångest så tar jag gärna emot det oxå 

Ångest funkar bara om du jobbar med det. Det är mycket hårt jobb. Finns inga genvägar.
  • Famous
    Anonym (Ångest) skrev 2018-03-13 15:01:18 följande:

scandinavian hemp har jag faktiskt kollat på de har några gratis "prova på" produkter såg jag.  Vilken dos är det du tar?

Jag tar 3% olja. 1000mg naturligt förekommande cannabinoider. Man börjar med en droppe i taget och ökar tills du nått en dos där du mår bra å
  • Anonym (Ångest)
    suck, blev medlem på fb bara för att kunna gå med i gruppen du tipsade om Famous (var inte medlem innan). Men istället för att få min förfrågan beviljad så verkar de ha spärrat mig för nu kan jag inte ens söka fram den gruppen Rynkar på näsan
    Hittade en liknade grupp däremot så får se om de vill släppa in mig.

Men jag ska i alla fall ta och beställa lite tänkte jag och testa.  Glad
  • Famous
    Anonym (Ångest) skrev 2018-03-14 08:40:37 följande:
    suck, blev medlem på fb bara för att kunna gå med i gruppen du tipsade om Famous (var inte medlem innan). Men istället för att få min förfrågan beviljad så verkar de ha spärrat mig för nu kan jag inte ens söka fram den gruppen 

Hittade en liknade grupp däremot så får se om de vill släppa in mig.

Men jag ska i alla fall ta och beställa lite tänkte jag och testa.  
    Va konstigt. Ja, Gör det! Håller tummarna att det kan göra gott för dig men ge inte upp för det kan ta några veckor innan det ger resultat. Lycka till och kram <3
  • Anonym (självhypnos och meditation)

Dessa två kanaler räddar mig dagligen och gör att jag kan leva med ångesten.

www.youtube.com/channel/UCqWB6EseWbMKnzunyewBDqg

Du måste hitta sätt att lugna ner ditt nervsystem och meditation, hypnos och mindfulness är det mest effektiva och hälsosamma du kan göra.
    Få rätt på din andning och våga lita på att kroppen bär. Man blir starkare efter hand men det krävs minst 15-20 min /dag och i början kanske ett par ggr eller vid behov. Många gillar när man spänner och slappnar av muskler som är väldigt effektivt. Det finns numera också många sjukgymnaster som kan hjälpa en med avslappningsövningar och ibland massage.

Benzo är gift och krävs långsam avvänjning..

Lägg dig ner på en säng och ge det en chans!

• Anonym (Zxc)

Någon som tar cbd mot ångest?

Svar på tråden Erfarenhet av svår ångest och CDB-olja?