• Anonym (aa)

Kläder från lightinthebox ?

Jag sitter och tittar på damkläder på lightinthebox.
    Ni som har handlat där, vad har ni för erfarenheter? Hur är storlekarna? Kvaliten? vad kostar frakt? är de pålitliga?

• Svar på tråden Kläder från lightinthebox ?
  • Anonym (man)

Det mesta av det du köper i alla "vanliga" klädkedjor tillverkas förmodligen på samma ställe men skeppas till svenska företag som fyrdubblar priset med statens goda minne eftersom de betalar skatt och du betalar moms för skiten. Same shit different price. Det enda du ska se upp med är storlekarna eftersom de ibland är anpassade för kinesisk standard. Men de flesta burkar ha någon bild med mått eller tabeller med europeisk eller amerikans standard.

• Anonym (fff)

om du googlar på omdömen så är de otroligt blandade. Jag har inte vågat handla därifrån

• Kiyah
    Anonym (aa) skrev 2018-03-13 14:50:08 följande:

Jag sitter och tittar på damkläder på lightinthebox.
    Ni som har handlat där, vad har ni för erfarenheter? Hur är storlekarna? Kvaliten? vad kostar frakt? är de pålitliga?

enda kläderna jag handlat därifrån har varit finkläder, men de har varit jättebra kvalitet. sen har jag handlat massa annat med. 
    Ska du köpa nåt så lägg till en tullförsäkring så betalar de tillbaka tullkostnaden mot uppvisande av kvitto (det brukar fastna i tullen) en försäkring brukar inte kosta många kronor och det är en ruta du ska kryssa i när du lägger beställningen. 
    Du kan lägga det du vill ha i varukorgen och gå hela vägen till kassan så ser du vad frakten kommer hamna, det är olika beroende på vikt och volym.
Svar på tråden Kläder från lightinthebox ?