• Anonym (Nya glasögon)

Är Seiko bra progressiva glas(ögon)?

Min optiker erbjuder Shamir glas som jag hatar och vägrar köpa igen och Seiko. Seiko har jag aldrig testat är dom bra eller dåliga jämfört med Essilor eller Rodenstock t ex? Jag undrar också om Seiko är på nedre skalan av glas eller om dom står högre i kurs än så?

• Svar på tråden Är Seiko bra progressiva glas(ögon)?
  • Anonym (Glasögonbärare)

Men gå till en annan optiker om du inte är nöjd.

Jag bytar optiker hela tiden.

Nu sist köpte jag progressiva Rodenstock med antireflex och bågar för 1.725 kr på Synoptik.

De har halva priset på alla glas just nu. Jag är mycket nöjd.

• Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Glasögonbärare) skrev 2018-03-14 00:55:56 följande:
    Men gå till en annan optiker om du inte är nöjd.

Jag bytar optiker hela tiden.

Nu sist köpte jag progressiva Rodenstock med antireflex och bågar för 1.725 kr på Synoptik.

De har halva priset på alla glas just nu. Jag är mycket nöjd.
    Nu är det ju inte optikern jag är missnöjd med utan glasen och dom andra hon erbjuder är Seiko så därför frågar jag. Jag tror Mr Spex använder Seiko så om någon som har handlat där ser det här kanske ni kan svara om dom är bra eller dåliga?
  • Anonym (Glasögonbärare)
    Anonym (Nya glasögon) skrev 2018-03-14 14:27:29 följande:

Nu är det ju inte optikern jag är missnöjd med utan glasen och dom andra hon erbjuder är Seiko så därför frågar jag. Jag tror Mr Spex använder Seiko så om någon som har handlat där ser det här kanske ni kan svara om dom är bra eller dåliga?

Det var ju det jag menade.

Om du inte vill ha de glasen så finns de glas du vill ha hos andra optiker.

Synoptik tex kör med Rodenstock likaså min lokala Klarsynt.
  • Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Glasögonbärare) skrev 2018-03-14 15:14:56 följande:
    Det var ju det jag menade.
    Om du inte vill ha de glasen så finns de glas du vill ha hos andra optiker.
    Synoptik tex kör med Rodenstock likaså min lokala Klarsynt.
    Visst men jag byter helst inte optiker om Seiko är lika bra som Rodenstock och Essilor t ex. 

• Anonym (Optometri)

Känner inte till seiko men jag rekommenderar alltid Essilor, Hoya, Rodenstock. Där vet man att kvalité är bra.

• Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Optometri) skrev 2018-03-14 15:49:06 följande:
    Känner inte till seiko men jag rekommenderar alltid Essilor, Hoya, Rodenstock. Där vet man att kvalité är bra.
    Är även deras billigare progressiva glas bra? Min optiker skulle kolla om hon kan ta in andra märken åt mig men jag vill fortfarande gärna veta om Seiko är bra.
  • Anonym (Optometri)
    Anonym (Nya glasögon) skrev 2018-03-14 14:27:29 följande:

Skulle rekommendera att handla ifrån Lensway om du ska köpa glasögon online. De använder sig av Essilor-glas.
  • Anonym (Nya glasögon)
    Anonym (Optometri) skrev 2018-03-16 06:17:57 följande:
    Skulle rekommendera att handla ifrån Lensway om du ska köpa glasögon online. De använder sig av Essilor-glas.
    Tack för tips men jag ska köpa i butik.
Svar på tråden Är Seiko bra progressiva glas(ögon)?