Hur länge orkar era 3 månaders vara vaken i stöten?
Hej!
Jag undrar lite över hur länge era 3 månaders orkar vara vakna mellan sina sovpass på dagen innan de blir trötta/griniga??
Kram Vicky
Hej!
Jag undrar lite över hur länge era 3 månaders orkar vara vakna mellan sina sovpass på dagen innan de blir trötta/griniga??
Kram Vicky
Nu är min son 4 månader. Men det såg likadant ut vid 3 månader. Han orkar vara vaken ca 1,5 timmar i stöten på dagtid. Men på kvällen kan han vara vaken mellan 3-5 timmar och vara på ett gott humör.
vad skönt att höra...min lille är vaken 1,5 tim i stöten också(trodde det var för lite)...men på kvällen är han vaken mindre för han är grinigare då....hur länge sover din lille när han ska sova på dagspassen?
Min pojke som fyller 3 mån om en vecka orkar vara vaken max 2 timmar i sträck på dagen, sedan blir han trött o. gnällig och vill sova en timme ungefär. Sedan vaknar han och är hungrig. På kvällarna är han lite piggare och kan vara vaken i uppåt 3-4 timmar. Men sen sover han stocken hela natten.
härligt att din lille sover hela natten...längtar till den dagen :)...
Oftast så sover han mellan 45 minuter till 1 timme. Men det händer att han ibland bara sover 20 minuter eller upp till 2 timmar men det är ovanligt nuförtiden.
Min dotter kan vara vaken super länge i bland hon kan vakna och äta vid 06 på morgonen sen vara helt vaken till kl 12
Vad bra att någon här kan läsa ens tankar nu slapp jag skriva och fråga. Jag trodde oxå att min dotter är jätte trött för hon är oxå bara vaken 1,5-2 timmar i sträck, men då vet jag att det är normalt då.
ja det var skönt...min son sover också mellan 45 min -1 tim men jag söver om honom ibland...för jag läste någonstans att om de ska få riktig sömn så ska det helst vara minst 1 tim....
Hur är era bebisar till humöret när det vaknar efter sina dagstupplurar?...på morgonen när han vaknar efter natten är han glad...men på dagen så är han ledsen oftast när han vaknar...då gäller det att snabbt ge ett stort leende och överdriva så att det smittar av sig...:)
vicky7,
precis så är det här också. Jätteglad när han vaknar på morgonen, kan lätt klara sig upp emot 1 timme innan han blir ledsen och vill ha mat. Men efter tupplurarna på dagen så är han oftast ledsen och vill äta omedelbums. Sällan hjälper ens det stora leendet, men jag brukar kunna lugna honom någorlunda så jag får möjlighet att greja flaskan åt honom i alla fall.
:) Ja jag har ändrat lite så jag ger honom inte alltid mat direkt när han vaknar utan kanske 30-45 min så han har lite fullare mage när han ska sova istället...han verkar ha vant sig vid den ändringen nu...ler
men han äter var 3 e tim ungefär...
läste nån stanns att dom sover ca 15-16 timmar per dygn vid den åldern
ja jag har sett det med...men det stämmer inte riktigt för min knodd...han sover kanske 11...beroende på lite besvärligare nattsömn nu samt att han ej vill sova längre perioder på dagarna...jag får lägga han på dagarna när han blir grinig och tvinga han att somna genom vaggning för han skulle nog inte somna själv om han fick bestämma...ler
Min kille sover max 12 timmar per dygn och verkar vara nöjd med det. Läste också det där med 16 timmar, men det funkar inte på honom. Han vill inte sova mer än han gör. Ungarna är så individuella.