• sunshiiine

Kan man känna av befruktningen?

Har ni känt när ni blivit gravida eller när ägget har befruktats?????

Hade mens för lite mer än en vecka sedan, Igårkväll fick jag en liten blödning men var typ ?gammalt? blod liksom. Har haft molandevärk i magen, som mensvärk. Som att mensen ska komma närsomhelst... hm vet inte vad jag vill ha ut av inlägget men tänkte om det är något fel där nere eller om jag kanske är har blivit gravid?

Så kan man känna när ägget befruktats?????

Kram????

• Svar på tråden Kan man känna av befruktningen?
  • Mittiprick

Nej det kan man inte. Man har ingen känsel i ägget.

Man kan ibland känna när ägget fäster, men den sker ca 1 vecka innan mensen förväntas komma.

Det kan ha varit ägglossningen du kände, men även det är det lite för tidigt för om du har 28 dagars cykel. Den brukar ju ske runt dag 14.

Tells it the way it is.
  • FruganD

Jag har med mina tre senaste barn, varav en är kvar i magen än (v 29) drömt samma natt som ägget blivit befruktat att jag varit gravid, något jag aldrig drömt annars.

Så känt nej, men känsla - ja.

• Hermioney
    sunshiiine skrev 2018-03-14 13:07:12 följande:

Har ni känt när ni blivit gravida eller när ägget har befruktats?????

Hade mens för lite mer än en vecka sedan, Igårkväll fick jag en liten blödning men var typ ?gammalt? blod liksom. Har haft molandevärk i magen, som mensvärk. Som att mensen ska komma närsomhelst... hm vet inte vad jag vill ha ut av inlägget men tänkte om det är något fel där nere eller om jag kanske är har blivit gravid?

Så kan man känna när ägget befruktats?????

Kram????

Jag känner när ägget fäster. Inte själva fastnandet men jag spyr som en gris hela dagen ägget borrar in sig i livmodern.
  • sunshiiine

Okej.

Jag läste något om ?nig? blödning elller vad det hette.

En blödning som uppstår när ägget fäster?

• Fia 28
    sunshiiine skrev 2018-03-14 14:27:59 följande:

Okej.

Det är för tidigt för det. Får man nidblödning så sker det ungefär en vecka före mens, inte en vecka efter mens.
  • Hermioney
    sunshiiine skrev 2018-03-14 14:27:59 följande:

Okej.

Nidblödning/ Niditationsblödning/ Implantationsblödning

Det brukar jag få tidigt på morgonen. Nästa morgon vaknar jag med huvudvärk och ligger i sängen med hinken hela dagen.

Jag får en liten svag droppe blod. En gång fick jag rejält blödning i två dagar sen var det plötsligt borta.

Vissa får mer. vissa mindre. Vissa får inte alls.
  • sunshiiine
    Hermioney skrev 2018-03-14 15:30:26 följande:

Var det blod en vecka efter mens? Hur lång cykel har du?

Har dålig koll hur lång den är, men har en app som jag haft ett bra tag och enligt den har jag ägglossning just nu. Fått det två ggr, men inte så mkt. Typ som brun flytning. Men har fortfarande mollandevärk... aldrig varit med om det tidigare.
  • Hermioney
    sunshiiine skrev 2018-03-14 16:18:56 följande:

Har dålig koll hur lång den är, men har en app som jag haft ett bra tag och enligt den har jag ägglossning just nu. Fått det två ggr, men inte så mkt. Typ som brun flytning. Men har fortfarande mollandevärk... aldrig varit med om det tidigare.

Jag har läst nån gång att vissa kan få en liten blödning när de har ägglossning. Men jag har aldrig fått det.
Svar på tråden Kan man känna av befruktningen?