• Anonym (Flickvän)

    Till er killar - hjälp!

    Jag har dejta en kille nu i cirka ett års tid, vi har de på de stora hela bra, vi trivs ihop, skrattar och gillar varandra - men såklart har vi problem som alla andra..

    Jag tycker att han ibland tar mig för givet, i början var han så mer angelägen om att ses och att ha sex men nu börjar de försvinna.. nu känns de som han mest vill ha mig där som sällskap när polarna inte kan, och vi har sex när vi har vart ute och druckit. Problemet började rätt nyligen så känner väl att de är bäst att reda ut de innan de går för långt..

    Så alla killar där ute, hur ska jag förklara för han att jag inte vill bli tagen för givet, att jag vill ha sex ofta och mycket och att jag mer än gärna låter han hänga med killarna men att jag också borde få plats i hans liv?

    Jag har ett eget liv med kompisar och är inte ute efter att vara med han 24 timmar om dygnet, utan jag vill bara få han att fortsätta intressera sig för mig även fast vi nu är tillsammans..

  • Svar på tråden Till er killar - hjälp!
  • Anonym (Relax)

    Jag hade uppskattat om min tjej sa precis ur hon känner och jag tycker att du skall känna att du inte får den uppmärksamhet du vill ha av honom. Om du vill säga det på ett mjukt men ändå påverkande sätt hade jag formulerat det som om du känner dig lite bortpressad från honom just nu och att du helt enkelt önskar att han kunde lägga ner lite mer tid och energi på dig. Bara han försöker brukar sånt här lägga slog bra med tiden. Lycka till.

  • Anonym (...)

    Öppen och ärlig med det mesta oftast är receptet för ett bra förhållande. Just det där med hur ofta man har sex är ju något man kan ha önskemål om, men knappast något man kan kräva dock. Hur ofta vill du ha sex och hur ofta vill han ha sex, vem tar främst initiativ och hur?

  • Anonym (Flickvän)

    Hur lägger man upp de shysst? De här är mitt första vuxna förhållande och har tidigare bara haft kk, de här är första killen jag faktigst vill vara med på mer än de sexuella planet.

  • Anonym (Relax)

    Ärlighet är det ända som är shysst. Sedan har han tar det är en annan sak. Jag tycker bara du skall ta upp det lugnt och sansat också kan ni prata om det tillsammans. Det är bästa sättet att lösa konflikter. Det viktigaste ät att du är ärlig och att du verkligen tar upp det. Annars kommer detta problem antagligen växa tills det blir ett väldigt jobbigt och stort problem.

  • Anonym (honom)

    Du får väl tala om för honom att du inte är given.

Svar på tråden Till er killar - hjälp!