• mgmgmg

Medium

Behöver träffa en bra medium som vet vad hon gör och prickar rätt. Någon som kan tala om saker och ting för dig som hon eller han omöjligt skulle veta. Finns det några tips? Vore så tacksam.

• Svar på tråden Medium
  • Femhenist

Jag vet att medium inte finns, men jag vet samtidigt att medium hjälper människor ändå genom att lotsa folk i sina egna outtalade tankebanor. Om det hade funnits något medium som bevisligen visste något på något magiskt sätt så hade något medium utnyttjat detta för att få makt eller rikedom, men det gör det ju inte. Man har ju dessutom bevisat hur många gånger som helst att medium inte har en aning om vad de pratar om. Självklart hittar även en blind höna ett korn ibland, men det bevisar ju inte att något fungerar. Att de missar så ofta som de gör bevisar att det inte fungerar, i alla fall inte bättre än dina egna gissningar.

Så gå på din egen magkänsla, den fungerar bättre än alla medium i världen.

• Jenna Eriksdotter

Men snälla gör dig själv en tjänst skaffa rationellt och kritiskt tänkande. Utbilda dig vilket har betydligt större inverkan på ditt liv än vad ett medium någonsin skulle ha.

• mgmgmg

Om ni inte har svar på frågan så svara inte är ni snälla. Jag har inte skapat denna tråd för att få kritik. Utan för att få information. Dessutom är jag redan utbildad. Har två utbildningar i högskolan.

• Bjoer
    mgmgmg skrev 2018-03-15 10:50:06 följande:

Om ni inte har svar på frågan så svara inte är ni snälla. Jag har inte skapat denna tråd för att få kritik. Utan för att få information. Dessutom är jag redan utbildad. Har två utbildningar i högskolan.

Du fick information. Relevant information. Svaret på din fråga är att det inte finns något bra medium som vet vad hen gör och prickar rätt. Medium är bedragare som bluffar sig fram med olika metoder.
  • mgmgmg

Jag håller inte med dig. Det finns medium som kan få kontakt med andevärlden och som kan svara på vissa av dina frågor och ge sig vägledning. Det har det funnits i alla tiders.

• Jenna Eriksdotter
    mgmgmg skrev 2018-03-15 10:50:06 följande:

Om ni inte har svar på frågan så svara inte är ni snälla. Jag har inte skapat denna tråd för att få kritik. Utan för att få information. Dessutom är jag redan utbildad. Har två utbildningar i h

ögskolan.

Då är du ett exempel på där skolan totalt har misslyckats med de mest grundläggande principerna i logiskt tänkande.
  • punktslash

Det finns medium som kan få svamla om andevärlden och som kan spåna svar på vissa av dina frågor och ge dig förvirrad vägledning. Det har det funnits i alla tiders.

• mgmgmg

Förstår inte vad min utbildning har med medium o göra????

• punktslash
    mgmgmg skrev 2018-03-15 11:12:39 följande:

Förstår inte vad min utbildning har med medium o göra????

Antingen så lägger vi skattepengar på utbildning som är undermålig, eller så lägger vi skattepengar på utbildning av undermåliga.
  • Femhenist

Om man vill raljera över detta så kan man säga att det finns folk som vill bli lurade, men om man ska vara hederlig i debatten så bör man inte uttrycka det så, för det är inte absolut sant. Vad som däremot är absolut sant är att det tyvärr finns människor med den olyckliga kombinationen av två egenskaper:
    1 - De är ångestdrivna och:
       -  känner ångest i att fatta egna svåra beslut. Lägger därav gärna över svåra frågor på någon annan.
       -  känner ångest inför oklara förhållanden och vill ha svar till varje pris.
    2 - De har en svag känsla för abstrakta saker som analys och logik (att värdera flera faktorer på samma gång.

Det är tragiskt....

• mgmgmg

Bara för att jag öppnade den här tråden om medium har helt plötsligt 1000 fördomar om hur jag är som person kommit fram. Ni vet ingenting om mig. Så sluta döm mig för det ena efter det andra!

• Bjoer
    mgmgmg skrev 2018-03-15 11:01:24 följande:

Jag håller inte med dig. Det finns medium som kan få kontakt med andevärlden och som kan svara på vissa av dina frågor och ge sig vägledning. Det har det funnits i alla tiders.

Det finns ingen andevärld.

Sen ska du inte lyssna så mycket på Femhenist. Hen är bra på att skaffa sig fördomar om andra och tro att hens analyser baserat på bristande fakta är bra.
Svar på tråden Medium