• Fonina

    Barnspar samt pensionspar

    Tjena.

    25 åring som är orolig för pension redan. Samtidigt som livet rullar på vill jag även kunna spara till min sons framtid.

    Frågan är hur man bekvämast och smartast man gör detta.

    Jag har funderat på att antingen investera i fonder eller att lägga in pengarna på avanzas "auto 5" portfölj.

    Har ingen jätte lust att hålla på att köpa och sälja då och då utan jag ser gärna att pengarna arbetar åt mig.

    Tiden dessa pengarna ska få växa på är minst 16 år. Förhoppningsvis längre.

    Upplägget av fonderna är jag osäker på. Hittat en del inspiration från "rika tillsammans"

    Har fundering på att investera i nedan fonder, vet ej om det är en dum idé och har inte en susning om hur jag ska dela upp det.

    Avanza zero 20%

    DNB Global Indeks 20%

    SPP Aktiefond USA 20%

    Spiltan Aktiefond Investmentbolag 20%

    Spiltan Räntefond 20%

    Tacksam för alla tankar.

    ????

  • Svar på tråden Barnspar samt pensionspar
  • Emmissara
    Fonina skrev 2018-03-15 17:29:51 följande:

    Tjena.

    25 åring som är orolig för pension redan. Samtidigt som livet rullar på vill jag även kunna spara till min sons framtid.

    Frågan är hur man bekvämast och smartast man gör detta.

    Jag har funderat på att antingen investera i fonder eller att lägga in pengarna på avanzas "auto 5" portfölj.

    Har ingen jätte lust att hålla på att köpa och sälja då och då utan jag ser gärna att pengarna arbetar åt mig.

    Tiden dessa pengarna ska få växa på är minst 16 år. Förhoppningsvis längre.

    Upplägget av fonderna är jag osäker på. Hittat en del inspiration från "rika tillsammans"

    Har fundering på att investera i nedan fonder, vet ej om det är en dum idé och har inte en susning om hur jag ska dela upp det.

    Avanza zero 20%

    DNB Global Indeks 20%

    SPP Aktiefond USA 20%

    Spiltan Aktiefond Investmentbolag 20%

    Spiltan Räntefond 20%

    Tacksam för alla tankar.

    ????


    Jag har en portfölj av 11 fonder som jag sparar till min dotter. Jag har noga kollat igenom många fonder, försökt få så låga avgifter som det går och ha fonder inom olika områden både geografiskt men också lite bransch mässigt.  
Svar på tråden Barnspar samt pensionspar