Pr0nographic skrev 2018-03-17 12:21:15 följande:
Ni som har tvillingar? Hur gick det? Hur mådde ni? Hur blev ni förlösta? Klarade sig båda bebisarna? Jag vet inte vart jag ska börja riktigt.
Grattis har jag ju redan sagt i en annan tvillingtråd

Men för att svara på dina frågor:
Hur mådde ni? Jag mådde superbra. Hade inte en endaste krämpa. Blev "tvångssjukskriven" från v30 då min BM ansåg att jag behövde ta det lugnt. Bara någon vecka senare kände jag att det var rätt, kände mig så slut mentalt.
Hur gick det? Det har gått superbra. Killarna är 4 år och 4,5 månad nu. Det är full rulle konstant, inte en lugn minut. De var superbebisar, ingen kolik, inga problem, glada, synkade och mysiga.
Hur blev ni förlösta? Helvetesigångsättningen på BF. Akut snitt då min kropp gav upp och de kom ut 40 timmar efter igångsättningens start. Jag hamnade på IVA i 24 timmar, misstänkt allergisk reaktion på den cocktail av läkemedel jag fått men det var med största sannolikhet chock. Numera verkar det vara standard med att man går till v38 med tvillingar istället för v40.
Klarade sig båda bebisarna? Absolut! De var helt opåverkade av förlossningen. Läkarna var helt förvånade över deras resultat på testet direkt efter förlossningen.
Pr0nographic skrev 2018-03-19 22:15:24 följande:
Vad skönt att det gick så bra!
Min första son (8åringen) var ett helvete som bebis. Han skrek varannan timme, kunde inte suga i sig bröstet, var tvungen att sluta amma, problem med magen osv. Så är ändå så orolig att det kommer sluta som honom.
Min andra son (5år) sov tills han var 6månader typ haha! Dom är som natt och dag.
Jag ska försöka planera och hitta lösningar på saker rätt inom kort.
Jag fick ett sent MA mellan grabbarna och vill inte börja köpa in saker ännu. På nåt sätt intalar/får för mig att dom ska dö och att jag kommer gå sönder.
Jag har inte fb men ska försöka hitta så mycket fakta jag kan! Tusen tack för svar!!
Vi hade två misslyckade graviditeter innan tvillingarna, den ena fick vi veta att det gått åt h-vete på KUB-ul (värsta dagen i mitt liv!). Första milstolpen var VUL i v7+5 (då fick vi veta att det var tvillingar). Andra milstolpen var KUB-ul. Tredje var RUL, först därefter började vi planera på allvar och handla in allting. Vi hade visserligen redan sett ut barnvagnen långt innan (var i Amsterdam runt v13, efter KUB-ul och då kollat in Bugaboo Donkey på allvar) men inte lagt någon beställning.