• Avenia

    Hur undvika att mannen ser vad jag surfar på?

    Mannen fyller år och jag har googlat på parfymer till honom. Så kommer han och frågar: "Ska du köpa en Gucciparfym till mig?". "Eh, jo, nä...hurså?"

    Han får upp annonser i sin mobil på det jag varit inne och tittat på. Vi delar ju wifi. Det beror väl på det? Jag vill ha lite privatliv. Hur får man bort detta?

  • Svar på tråden Hur undvika att mannen ser vad jag surfar på?
  • John22

    De flesta webbläsare har en funktion för "privat surf", använd den. Bör finnas i webbläsarens meny.

  • Iowhannah

    Hm. Jag ser aldrig min sambos riktade reklam i min telefon. Tror inte att han ser min heller.

    Det har nog inte med wifi:t att göra men jag vet inte vad det skulle bero på.

  • Avenia
    Iowhannah skrev 2018-03-18 12:30:28 följande:

    Hm. Jag ser aldrig min sambos riktade reklam i min telefon. Tror inte att han ser min heller.

    Det har nog inte med wifi:t att göra men jag vet inte vad det skulle bero på.


    Det måste vara wifi. Vi har ingen annan koppling mellan mobilerna.
  • Avenia
    John22 skrev 2018-03-18 12:28:40 följande:

    De flesta webbläsare har en funktion för "privat surf", använd den. Bör finnas i webbläsarens meny.


    Hittar inget sånt.
  • Mantrasina

    Använder ni typ google chrome på dator och på mobiler? Då är ni antagligen inloggade på samma. Då går det att se från respektive enhet vad som surfats på tidigare.

  • SprucknaGummit

    Om ni har en windows dator så gissar jag att ni har ett enda konto och att detta konto är administratörs-kontot (vilket är helt galet, men ändo)

    Skapa då ett nytt konto via START, KUGGHJULET, KONTON..
    Välj: Epost & appkonton, skapa ett nytt konto med DITT EGNA live.se konto
    logga in på det med DITT PRIVATA lösenord...

    Se sedan till att ta bort ditt konto från det konto ni delar...
    Då blir allt du gör PRIVAT, du har privat e-post, privata sociala medier osv.

    Om du tror att det inte behövs, tänk på om ert enda konto drabbas av en krypteringstrojan,, då blir ni av med ALLT ni båda sparat, bilder dokument osv...
    Så det finns utomordentliga skäl för att alla som använder era datorer har var sitt konto på datorerna.. Som t.ex. att din (ev. svartsjuka) man inte längre KAN spionera på dig...

  • Anonym (123)
    Avenia skrev 2018-03-18 13:10:53 följande:
    Det måste vara wifi. Vi har ingen annan koppling mellan mobilerna.
    Det är inte wifi
  • Avenia
    SprucknaGummit skrev 2018-06-25 13:15:36 följande:

    Om ni har en windows dator så gissar jag att ni har ett enda konto och att detta konto är administratörs-kontot (vilket är helt galet, men ändo)

    Skapa då ett nytt konto via START, KUGGHJULET, KONTON..

    Välj: Epost & appkonton, skapa ett nytt konto med DITT EGNA live.se konto

    logga in på det med DITT PRIVATA lösenord...

    Se sedan till att ta bort ditt konto från det konto ni delar...

    Då blir allt du gör PRIVAT, du har privat e-post, privata sociala medier osv.

    Om du tror att det inte behövs, tänk på om ert enda konto drabbas av en krypteringstrojan,, då blir ni av med ALLT ni båda sparat, bilder dokument osv...

    Så det finns utomordentliga skäl för att alla som använder era datorer har var sitt konto på datorerna.. Som t.ex. att din (ev. svartsjuka) man inte längre KAN spionera på dig...


    Det är på våra mobiler, inte datorn. Vi har inte samma konton på mobilerna.
  • GGN
    Avenia skrev 2018-03-18 13:10:53 följande:

    Det måste vara wifi. Vi har ingen annan koppling mellan mobilerna.


    Eller så snokar han...
  • Avenia
    GGN skrev 2018-06-25 22:03:00 följande:

    Eller så snokar han...


    Det bar det roligaste! Han snokar inte. Han har noll koll på teknik, dessutom är han inte svartsjuk.

    Och jag får upp annonser i min mobil efter det han han surfat på, så det är åt båda hållen.
Svar på tråden Hur undvika att mannen ser vad jag surfar på?