• Anonym (Arg)
    Äldre 18 Mar 14:54
    3035 visningar
    9 svar
    9
    3035

    Bryr sig bara om ena barnet

    Har två barn 12 och 14 år gamla, är separerad från pappan sen nästan 12 år.

    12-åringen har funktionshinder i mildare form (inget kroppsligt handikapp) och har tvärvägrat att åka till pappan under 2,5 års tid. Den äldre träffar honom någon gång ibland på sin höjd en helg i månaden men har nu börjat att tveka också då det tydligen inte är något direkt givande umgänge vad jag förstått det som.

    Nu till saken. Pappan struntar fullkomligen i den yngre, visst har han sagt till mig ibland att hen också är välkommen att följa med men aldrig någonsin att han hör av sig själv till hen, inga telefonsamtal, inget grattis på födelsedagen, ingenting. Dessutom har jag fått skulden för att ha smutskastat honom så att det är därav som hen inte vill träffa honom vilket inte alls är fallet.

    När den äldre vill ställa in/ändra umgänget blir han alltid vansinnig och beskyller mig för att ha smutskastat honom etc. I övrigt så köper han grejer till den äldre men aldrig någonting till den yngre med resonemanget att hen får också när hen förmår sig att komma till honom.

    Är det bara jag som tycker att han gör helt fel och hur ska jag egentligen ställa mig till detta?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-18 14:52

    Kan ju sammanfatta det med att han skäller på och anklagar mig när den äldre inte vill komma men han förmår sig inte ens att försöka få någon kontakt med den yngre.

    Bör jag oroa mig för att han ska dra detta vidare med tanke på att den äldre inte vill men hur ska han då förklara att han bara bryr sig om det ena utav helsyskonen? I och för sig så har han tidigare hotat med att göra just det men det kommer aldrig längre än till hot så det är egentligen inget som jag oroar mig för.

  • Svar på tråden Bryr sig bara om ena barnet
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 18 Mar 16:52
    #1

    Ingen med någon synpunkt?

  • Kia82
    Äldre 19 Mar 21:00
    #2

    Vilken idiot!

  • Anonym (Wtf)
    Äldre 19 Mar 23:25
    #3

    Wow vilken fitta han är! Fattar han inte att han skadar psykiskt barnen när han håller på så!! Tur att barnen är så pass stor att dom kan välja själva lite för jag hade inte låtit han träffa dom alls!

    Dubbelmoral! Tvinga aldrig dina barn att träffa han,

    Tror din ex är en sån jävel som aldrig växt upp riktigt! Stå på dig o stå alltid bakom dina barn, är väl inte så konstigt att han inte är alltid så sugen på att träffa pappan

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 08:20
    #4
    Anonym (Wtf) skrev 2018-03-19 23:25:28 följande:

    Wow vilken fitta han är! Fattar han inte att han skadar psykiskt barnen när han håller på så!! Tur att barnen är så pass stor att dom kan välja själva lite för jag hade inte låtit han träffa dom alls!

    Dubbelmoral! Tvinga aldrig dina barn att träffa han,

    Tror din ex är en sån jävel som aldrig växt upp riktigt! Stå på dig o stå alltid bakom dina barn, är väl inte så konstigt att han inte är alltid så sugen på att träffa pappan


    Nej tydligen så fattar han inte det eftersom han alltid ger mig skulden. Han höll på med psykisk misshandel mot mig också när vi var ihop och det var ju en stor del till att jag lämnade honom men då var han totalt oförstående, begrep inte vad jag höll på med osv för vi hade det ju så bra!??? Han hotade tom att döda sig själv och/eller mig!! Han har inte alla hemma med andra ord! Sen har han ändå skött umhängesbiten ok under många år (tack vare hans dåvarande tjej förmodar jag) men sjukhusbesök/utredningar för den yngre vägrade han att vara med på så han gick med på att ge mig vårdnaden i samband med det.

    Han är ett typexempel på en vuxen barnrumpa ja, en som inte innehar någon logik överhuvudtaget och som bara tänker på sig själv.
  • AnnaZL
    Äldre 20 Mar 09:31
    #5
    Anonym (Wtf) skrev 2018-03-19 23:25:28 följande:

    Wow vilken fitta han är! Fattar han inte att han skadar psykiskt barnen när han håller på så!! Tur att barnen är så pass stor att dom kan välja själva lite för jag hade inte låtit han träffa dom alls!

    Dubbelmoral! Tvinga aldrig dina barn att träffa han,

    Tror din ex är en sån jävel som aldrig växt upp riktigt! Stå på dig o stå alltid bakom dina barn, är väl inte så konstigt att han inte är alltid så sugen på att träffa pappan


    Håller med om vad du säger om pappan, men att kalla honom för fitta är helt fel ord, han verkar varken varm eller djup.
  • Kia82
    Äldre 20 Mar 09:46
    #6

    Hade det varit mina barn så hade jag tvärvägrat umgänge med en sån som honom! Som förälder har man ett enormt ansvar och man han inte bara välja ut godbitarna eller enbart välja att lägga tid på favoritbarnet etc. Och att dessutom skylla sitt urusla föräldraskap på den föräldern som håller ihop allt och som alltid ställt upp för sina barn, där går gränsen!!! Han har enligt mig INGENTING att komma med om han skulle få för sig att dra det vidare, det hade direkt lyst igenom vilken inkapabel fjant han är!

  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 20 Mar 12:46
    #7
    Kia82 skrev 2018-03-20 09:46:00 följande:

    Hade det varit mina barn så hade jag tvärvägrat umgänge med en sån som honom! Som förälder har man ett enormt ansvar och man han inte bara välja ut godbitarna eller enbart välja att lägga tid på favoritbarnet etc. Och att dessutom skylla sitt urusla föräldraskap på den föräldern som håller ihop allt och som alltid ställt upp för sina barn, där går gränsen!!! Han har enligt mig INGENTING att komma med om han skulle få för sig att dra det vidare, det hade direkt lyst igenom vilken inkapabel fjant han är!


    Så känner ju jag också att jag varken vill eller ens borde försöka att pusha på något umgänge, känns inte som om det finns ett skvatt han kan komma med. Visst han kan bli förbannad på mig och hota med att dra det vidare men vad han då inte tänker på är att han blir så illa tvungen att förklara sitt eget beteende.
  • Anonym (Arg) Trådstartaren
    Äldre 30 Mar 07:37
    #8

    När jag har smsat honom och förklarat att man inte gör så som han, favoriserar barn och bara väljer ut godbitarna, att det inte räknas som ett gott föräldraskap så fick jag tillbaka:

    Hahaha, det är ju du som väljer. Sluta nu att terra mig.

    Jag fattar ingenting, vad var det där för ett konstigt svar och jag terrar inte någon bara för att jag vill förklara att hans beteende är helt orimligt och oacceptabelt? Som vanligt fick jag inget svar heller när jag frågade vad han menade!

  • Anonym (mmm)
    Äldre 30 Mar 08:39
    #9
    Anonym (Arg) skrev 2018-03-20 12:46:55 följande:
    Så känner ju jag också att jag varken vill eller ens borde försöka att pusha på något umgänge, känns inte som om det finns ett skvatt han kan komma med. Visst han kan bli förbannad på mig och hota med att dra det vidare men vad han då inte tänker på är att han blir så illa tvungen att förklara sitt eget beteende.
    Låt honom dra det vidare då! Så får han se hur det går.
Svar på tråden Bryr sig bara om ena barnet