Jobb när man har ångest?
Hej
Jag undrar hur ni som har ångest gör med tex jobb? Alltså vad ni jobbar med och hur det funkar.
Har posttraumatisk stressyndrom efter 1 år av hård psykisk misshandel varje dag nästan av mitt ex. Sedan har jag generaliserad ångestsyndrom också så jag är orolig hela tiden. Iblabd är det bättre och ibland sämre vilket gör att jag inte riktigt vet vad jag ska jobba med eller görs överhuvudtaget. För ibland är det ju lugnt och då skulle jag väl kunna jobba inom vården med tex andra som har ångest, vilket jag egentligen hade velat göra. Men sen andra dagar kan jag bli ledsen bara sådär, vara irriterad och helt orolig av mig. Så jag har därför funderat på att jobba med nåt annat som kontorsjobb eller något. För det känns inte lika jobbigt. Då behöver man liksom inte ta hand om andra med eller hur man ska förklara i jobbet.
Men hur gör ni andra ? Vill ju egentligen inte slänga bort min utbildning då jag är undersköterska till ingenting. Men vad ska man göra. Man ska väl inte behöva ha ångest i jobbet. Men samtidigt så är det ju inte bra att strunta i det heller. För här man ångest ska man ju gå emot det och det vet jag. Men det är jobbigt att både jobba o sen mot ångesten med. Hade ju blivit som dubbelt jobb känns det som.