Slemhinnan kom ut! *äcklig bild*
Varnar för att vissa finner bilden nedan äcklig!
Satte in Kyleena för snart en vecka sedan. Gick jätte bra och hade varken ont eller mens de två dagarna efter. Tredje dagen blödde jag lite men hade EXTREM mensvärk som kom i perioder, skulle gissa att det var som verkar när man ska föda barn...med tanke på vad den tryckte ut också. Så när jag var på toa såg jag att denna sak kommit ut. Har fått med en liten del av livmoderns slemhinna ut förut men inte hela. Denna är formad som livmodern och var även ihålig med en öppning längst ned.
Googlat på engelska och hittat att det kallas "decidual cast" men förklaringen verkar ofta ha något att göra med graviditeter. Tog dock test innan vi satte in den så gravid är/var jag inte. Stod även något om att hormoner kan göra så att hela hinnan ramlar ut. Åt p-piller i några månader innan. Sköt även fram mensen 3 gånger så kan bero på det i samband med hormon spiral troligen.
Har läst och många verkar varit med om samma. Men hittar inget om hur det kan påverka spiralen. Hade ju bara haft den inne 2 dagar så vet ej om snörena känns annorlunda osv efter att slemhinnan kom ut eller inte. Undrar om spiralens position kan ha rubbats när en stor klump med vävnad kom ut. Jag ska uppsöka min barnmorska men det fanns ej lediga tider förens om 2v så frågar här först om någon varit med om liknande. Hatar även att prata i telefon så skippar helst det med. Har knappt blödning och ej ont så inget akut har hänt är jag ganska säker på.