• Salkin

Värsta natten på länge

hej!

har skrivit här 20 ggr förrut om min ångest så förlåt om det blir lite tjatigt.. Mår så jävla dåligt, har så jävla mkt ångest.. Är diagnoserad med OCD / GAD.. Min största rädlsa är att få en psykos.. Och har läst allt möjligt om hur de med psykos tänker. Sen så  jag fick såna tankar tänk om jag börjar tänka att t.ex. nån kmr förgifta mig eller nåt.. Sen blir jag rädd för att jag tänker det. Om ni förstår vad jag menar.. Men iallalfall, Vaknade upp tidigt för att skjutsa flickvännen till jobbet, och var vädligt trött, Fick massa ångest och massa konstiga tankar.. Skulle sedan lägga mig o sova på dagen eftersom det brukar hjälpa... Men när jag försökte sova hade jag massa konstiga drömmar. Sovde jätte ytligt och kändes som jag höll på bli galen. Ni vet när man har feber och drömmer jättekonstiga drömmar.. så kändes det ungefär.. Sen nu när jag är vaken har jag så mycket ångest vet inte varför.. Känner mig inte som mig själv typ.. Men så har jag haft förrut och min psykolog säger att det är jag som övertänker allting / mina katastroftankar. Men känns som jag är tillbaka på ruta 1.. Har mått så bra i 2-3 veckor nu. Är typ magsjuk också så det kanske bidrar till att min ångest är värre än vanligt. Vad tror ni? Är jag galen? :( Tänk om jag börjar höra röster och grejer och blir helt paranoid.. Fyfan! Skriver typ samma sak i alla mina trådar men skönt att få nåt lugnande svar. 

Min pappa har jobbat på psyket och säger att det är inget fel på mig utan bara ångest och oro..  Men tänk om.. 

• Svar på tråden Värsta natten på länge
  • Famous

Hej!

Jag är dåligt insatt i OCD/GAD men förstår att det måste va jättejobbigt!

Nej du är inte galen :) Det är nog vanligare än man tror med både ångest och tvångstankar

Har du mycket omkring dig?

Försök andas..

kram

• Salkin
    Famous skrev 2018-03-20 23:02:04 följande:

Hej!

Jag är dåligt insatt i OCD/GAD men förstår att det måste va jättejobbigt!

Nej du är inte galen :) Det är nog vanligare än man tror med både ångest och tvångstankar

Har du mycket omkring dig?

Försök andas..

kram

Tack för dit svar
Svar på tråden Värsta natten på länge