• Anonym (E)

Sex första gången - gör det ont?

Har dejtat en jättefin kille ett tag nu och vi kommer snart att ta det till en ny nivå. Nästa gång vi ses tror jag att vi kommer ha sex, då vi redan pratat om det. Jag har förklarat för killen att jag är väldigt oerfaren och att jag vill ta allt långsamt om det väl blir dags - han verkar mkt förstående och med på noterna.

Är dock jättenervös för hur det ska kännas. Jag är fortfarande oskuld (är 26 år) och är rädd för att jag ska vara trång och att det ska göra ont. Jag är rädd för att det ska bli både stelt och jobbigt. Några tips på hur jag ska kunna slappna av eller tänka? Gjorde det ont för er första gången? Blödde det? Hur lång tid varade samlaget? Tacksam för alla råd.

• Svar på tråden Sex första gången - gör det ont?
  • Anonym (H)

Nja, det som gör ont är isåfall om du är nervös och spänd liksom.. Då blir man ju ännu mer medveten om känslan och får man för sig att det gör ont, ja, då gör det ont! Kan även göra ont på riktigt om du inte är tillräckligt våt och upphetsad. Se till att ha ett riktigt förspel med kyssar, smek och närhet. Bygg upp en riktigt upphetsad stämning så brukar det lösa sig! Är det fortfarande snustorrt pga nervositet så kan man använda glidmedel. Superbra att han vet om det och verkar vara en fin kille. Lycka till! :)

• Anonym (-)

För mig gjorde det jätteont, faktiskt. Tror det är helt olika. Folk säger att man ska vara tillräckligt våt och då kommer det ej göra ont, men så var ej mitt fall. Jag var 17 när jag förlorade oskulden och fast vi tog det lugnt och han bara gick in med ollonet så kunde jag ej ha fortsätta mer än en minut. Fick gå med bindor hela dagen efteråt för mitt underliv producerade onormalt mycket flytningar och kunde knappt sitta ner. Så folk som säger att det inte gör ont vet inte att det faktiskt kan göra ont trots man är förberedd. Detta är helt individuellt.

Tror man är olika trånga anatomiskt.

• Mammaa88

Ja det gör ont första gången.

Blev av med oskulden när jag var 16 och har för mig att det gjorde ont när ?hinnan? gick sönder, det kändes som att jag fick ett slag i ansiktet typ men sen gick smärtan över.

Vad jag kommer ihåg iallafall :) och jag blödde inte.

Men va inte rädd, det kanske gör ont i några sekunder men inte långvarig smärta. Men tro mig första gången är aldrig skönt, man är nervös, rädd, orolig, okunnig. STEL mm. Man ?känner? inte varandra, vad den ene gillar och inte gillar (om man inte pratat om det förstås) men allt är ju ?nytt? men Sen så släpper det....

• Anonym (Mongo)
    Anonym (-) skrev 2018-03-21 01:57:29 följande:

Tror man är olika trånga anatomiskt.

Självklart är det så. Men om det är det som är problemet så borde du ju uppleva samma sak fortfarande. Det eller så hade din första världs största ollon...
  • Anonym (-)
    Anonym (Mongo) skrev 2018-03-21 04:11:05 följande:

Självklart är det så. Men om det är det som är problemet så borde du ju uppleva samma sak fortfarande. Det eller så hade din första världs största ollon...

Varför skulle jag behöva uppleva samma sak fortfarande? Är du någon slags doktor eller något? Är liksom bevisat att en viss procent kvinnor som har sex första gången får ont och andra inte och sen inte alls har problem med det nästa gång. Har man aldrig haft en kuk i sig är det nästan självklart att det gör ont första gången. Har man aldrig fingrat sig själv inuti vaginan är det ännu mer uppenbart att det gör ont då man inte är van.
  • Anonym (S)

För mig gjorde det jätteont. Blödde, låg med frossa hela natten, hela dagen efter blödde jag som en kraftig menstruation ungefär. Så ta med bindor - ifall att. 
    Men min situation var väldigt annorlunda din, killen visste inte. 

Så så länge han vet att det är känsligt och att han ska vara försiktig, kanske slicka ett tag först sen pulla så att du får lite känn på det, massvis med glidmedel och sen kanske sex (om du känner dig bekväm). Ett glas under västen kanske också är en idé.

• Anonym (A)

Jag var i din ålder och det gjorde inte ont, men var inte heller några explosioner av njutning. Det var fint och innerligt och kom några droppar blod trots att jag hade använt tampong i många år.

• Anonym (A 2)
    Anonym (A) skrev 2018-03-21 07:24:09 följande:
    Jag var i din ålder och det gjorde inte ont, men var inte heller några explosioner av njutning. Det var fint och innerligt och kom några droppar blod trots att jag hade använt tampong i många år.
    Samma här
  • Anonym (Otur)

Var 15 när jag blev av med min oskuld, gjorde inte ont men blödde däremot enorma mängder blod, såpass att jag svimmade och fick åka in till akuten (med min dåvarande pojkväns mamma, Haha!)

Visade sig att han hade typ råkat riva upp ett litet sår inne i slidan så fick sy ett par stygn.

Inte för att skrämmas eller så ( detta var tydligen EXTREMT ovanligt) men tycker ändå det är bra att man är beredd på att ALLT kan hända, då vi är olika som individer

• Vildvittran85

Jag var i din ålder när jag hade sex första gången. Solig Det gjorde INTE ont, för mig. Inte alls, alltså! Jag fick till och med orgasm första gången, bara av in-ut-rörelsen, det var så skönt.

Det spände lite när det töjdes, när han precis trängde in förbi ollonet. Kändes lite trångt, och jag tänkte att det kanske skulle göra ont. Men icke! (Efter ett eller två rörelser "in-ut" kändes det inte heller trångt, längre.) Och det spänner för övrigt än idag när han ska in, men nu vet jag ju att det går över på 10 sekunder, det visste man ju inte första gången.

Lite nervöst och sådär "hur ska jag göra?", "vad förväntar han sig?", lite såna tankar. Men fysiskt? Gjorde inte minsta ont, och psykiskt kändes det helt fantastiskt efteråt, var lite stolt efteråt minns jag, haha! Det kändes liksom så bra att ha gjort det. Och att det gick bra och jag inte gjorde nåt "fel" (även om jag ju med facit i hand kan säga att själva sexet inte var fantastiskt haha, men helt okej för ett första försök och båda kom ju.

Vi höll på kanske 20 minuter eller nåt. Säkert en halvtimma förspel i form av kyssar och sådär.

Vi använde glidmedel allra första gången för att vara på den säkra sidan. Inte behövts sen dess.

Svar på tråden Sex första gången - gör det ont?