• DenLillaSjöjungfrun

    Vilket namn skulle du helst vilja ha utav dessa?

    Precis som frågan lyder, undrar jag vilket namn ut av dessa du helst skulle vilja ha(om du måste välja). 
    Eftersom det bara finns flicknamn, får männen var extra kreativa och tänka ut vilket namn de helst skulle vilja ha ifall de var av det motsatta könet :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn skulle du helst vilja ha utav dessa?
  • Elderberry

    Kul! Jag bytte tilltalsnamn för några år sedan, så det var ett tag sedan jag tänkte mig i andra namn men ändå kändes det ganska bekant :)

    Av dessa hade jag nog valt Wilhelmina, det är ett ståtligt/vackert namn, inte för sött. Blir nog garanterat smeknamn, men med ett sånt namn i grunden så hade jag inte haft något emot det.

    Lilia, Liliana, Lillian, Juliet, Scarlett vore alla alldeles för söta för mig, Ofelia är också ganska sött, men det är iaf vackert samtidigt (men ja, för sött för mig). Charlotte hade jag en klasskamrat som hette, så jag kopplar det för mycket till henne, Cecilia är fint men inte "mig".
    Isolde är fint, men jag ser inte ut som en Isolde.

  • IsDimma

    Charlotte. I andra hand Vilhelmina


    Du som kallade dig själv för extasy, hur gick det för dig? Hör av dig!
  • Anonym (Storis)

    Intressant! Jag som gillar Lillian så mycket och tänkte direkt att jag skulle rösta på det. Men när jag tänkte på att faktiskt heta det själv så känner jag att jag inte vill ha ett namn med Lill som får mig att tänka på liten. Så fick välja nåt annat.

  • fluu

    Lilian,om det stavats så. Annars Wilhelmina, dock helst stavat med V.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (W)

    Wilhelmina såklart för det heter vår dotter (förvisso i andranamn men älskar namnet)

  • Anonym (M)

    Vilhelmina föredrar jag. Själv har jag dock ett vanligt och väldigt generationsbundet namn så det skulle nog vara en annan upplevelse att ha ett så pampigt namn som Vilhelmina.

    Lilian tycker jag också om men det känns för långt från min person.

  • Anonym (man)

    Jag är man. Röstade på
    1. Cecilia  2. Isolde 3. Charlotte 4. Wilhelmina

    Sämst:
    Lilia, Liliana, Lillian, Scarlett, Ofelia/Ophelia


     
     
     
     
     
Svar på tråden Vilket namn skulle du helst vilja ha utav dessa?