IsDimma skrev 2018-03-21 12:13:18 följande:
Vi hade det rätt tufft i början när vi bodde under samma tak. Jag kommer från en mamma som jag bråkat mycket med men vi var sams igen efter fem minuter. Och så har mina tidigare förhållanden också fungerat. Fanns inget annat sätt i min värld. Tills jag gjorde så med sambon och han sen var sur i tre dagar och inte pratade med mig. Efter alla bråk. Det var jättejobbigt.
Som krydda på moset så började jag äta minipiller, vilket min kropp och psyke inte ville vara med på. Jag är så här i efterhand förvånad över att han fortfarande är kvar.
Men jag lärde mig ett nytt sätt att leva på, ett liv utan att varje diskussion där man inte är överens blir ett bråk. Jag fick i början verkligen bita ihop men idag tänker jag inte ens på det. Idag bråkar vi typ aldrig, det har hänt kanske två gånger dom senaste sex åren. Vi är oense om vissa saker men det blir en bra diskussion och inget bråk
Och faktum är att jag har slutar bråka med min mamma också, och vi har ett mycket bättre förhållande till varann idag. Att bråka tar mycket onödig energi trots att man blir sams fort.
Va härligt att ni har fått det bra! Men då bodde ni ändå ihop och var liksom tillsammans.
Fler som har exempel på där det varit struligt i början? Typ att en har tvekat, gjort slut? Blivit tillsammans igen? Osv...