Frusen när jag är hemma
Finns det någon rimlig förklaring till att man kan gå och frysa hemma trots typ 20-21 grader, men sällan gör det när man har lämnat hemmet? Jag kan nästan gå runt och känna mig sjuk, för att sedan må bättre bara av att gå ut eller åka någonstans. En gång vill jag minnas att jag till och med hade feber som oväntat snabbt försvann när jag lämnade hemmet.
Jag tror att det är kopplat till att jag inte mår så bra psykiskt och att jag är ganska passiv och stillasittande. Är fullt medveten om att det kan påverka, men vad jag undrar är om någon vet hur det liksom går till rent fysiskt? Att blodcirkulationen ökar när man rör på sig förstår jag, men det känns som att det inte bara kan vara det som är förklaringen?
Kanske låter jag jätteosmart, men det är verkligen inte så att jag inte fattar alls. Det vore bara väldigt intressant att få bättre förståelse för hur kroppen och psyket samspelar, om det är någon som har lite mer kunskaper i det här! Eller om någon har en helt annan teori till varför man väldigt ofta fryser just i sitt hem men inte på andra platser?