• Äldre 21 Mar 17:09
    2294 visningar
    6 svar
    6
    2294

    Surfplatta (iPad eller liknande)??

    hej!
    Vi ska köpa TRE surfplattor till våra barn (som är mellan 5 och 10 år gamla). De har väntat länge och är ivriga att få dem!
    Tidigare har vi haft en iPad, men den börjar bli gammal och seg - så nu vill vi byta.

    Vi tänker att en liten räcker för dem. Alltså ngn typ av Mini.
    De kommer främst använda den för spel. Men även för Youtube och Google. Och att lyssna på musik. Kanske tids nog även för sociala medier.
    Och för ljudböcker!! Typ Storytell.

    Vi vill helst ha så billiga som möjligt!!
    Men vill självklart ha kvalité´!!

    Vad rekommenderar ni?

    Är det många spel som de går miste om, om vi byter från iPdad?
    Just nu är favoriterna Candy Crush, Fut Draft, Skylander, Fut Draft och ngt Fotbollsspel. Men dessa favoriter kan ju ändras....

    Tacksam för råd! :)

  • Svar på tråden Surfplatta (iPad eller liknande)??
  • Anonym (Ipad)
    Äldre 21 Mar 18:24
    #1

    Om jag vill ha kvalité och en platta som inte hänger sig så skulle jag köpa en nyare iPad.

    Skulle aldrig låta mina barn hantera en android = virus.

  • Äldre 21 Mar 18:31
    #2
    Anonym (Ipad) skrev 2018-03-21 18:24:43 följande:

    Om jag vill ha kvalité och en platta som inte hänger sig så skulle jag köpa en nyare iPad.

    Skulle aldrig låta mina barn hantera en android = virus.


    Tack för svar!!
    Men å... kostar ju ungefär 4.000 styck!!
  • Anonym (.)
    Äldre 21 Mar 19:12
    #3

    Jag skulle inte välja en mini för spel. Då vill man ha stor yta och se ordentligt.

    Det finns många begagnade fina ipads. Se till att ha mycket minne om ni vill ha många spel-appar. Gärna 64gb, absolut inte mindre än 32.

  • Anonym (Ipad)
    Äldre 21 Mar 21:19
    #4
    sondika skrev 2018-03-21 18:31:10 följande:

    Tack för svar!!

    Men å... kostar ju ungefär 4.000 styck!!


    Blocket ;)
  • Anonym (Andro­id)
    Äldre 23 Mar 13:21
    #5
    sondika skrev 2018-03-21 17:09:45 följande:

    hej!

    Vi ska köpa TRE surfplattor till våra barn (som är mellan 5 och 10 år gamla). De har väntat länge och är ivriga att få dem!

    Tidigare har vi haft en iPad, men den börjar bli gammal och seg - så nu vill vi byta.

    Vi tänker att en liten räcker för dem. Alltså ngn typ av Mini.

    De kommer främst använda den för spel. Men även för Youtube och Google. Och att lyssna på musik. Kanske tids nog även för sociala medier.

    Och för ljudböcker!! Typ Storytell.

    Vi vill helst ha så billiga som möjligt!!

    Men vill självklart ha kvalité´!!

    Vad rekommenderar ni?

    Är det många spel som de går miste om, om vi byter från iPdad?

    Just nu är favoriterna Candy Crush, Fut Draft, Skylander, Fut Draft och ngt Fotbollsspel. Men dessa favoriter kan ju ändras....

    Tacksam för råd! :)


    Till så små barn skulle jag bara köpa billiga plattor. De kommer snart trilla i golvet med sprucken skärm. Då vill du inte ha lagt ut flera tusen och kan lätt köpa en ny.

    Köp en Android.De är lätta att använda, enkla att lära sig och går att anpassa. Apple är skit.
  • Anonym (.)
    Äldre 23 Mar 13:35
    #6
    Anonym (Android) skrev 2018-03-23 13:21:05 följande:

    Till så små barn skulle jag bara köpa billiga plattor. De kommer snart trilla i golvet med sprucken skärm. Då vill du inte ha lagt ut flera tusen och kan lätt köpa en ny.

    Köp en Android.De är lätta att använda, enkla att lära sig och går att anpassa. Apple är skit.


    Jag har satsat på rejäla skydd (Griffin survivor). IPaden kan trilla i golvet många gånger utan en skråma.
Svar på tråden Surfplatta (iPad eller liknande)??