• Anonym (Paranoid)

Möjligt att glömma kvar tampong utan att märka det?

Hej,

Jag har haft mens sedan i fredags. I lördags blev jag och min kille rätt fulla och hade sex. Jag har inget minne av att jag tog ut min tampong innan dess men kom att tänka på det i måndags.

Nu är jag paranoid och tänker att den sitter kvar men har hamnat snett så att jag inte får ut den.

Har försökt känna efter, har tittat efter med spegel och försökt krysta. Tänker att det skulle hjälpa för det lär ju vara minimal risk att den faktiskt fastnar så den inte kommer ut?

Är trots att jag varken får tag på något eller ser något paranoid. När jag känner med fingret är det ju något som är där, vad det är vet jag dock inte. Brukar inte känna efter så himla noga annars och tänker att det antingen är något som sitter där eller att det helt enkelt tillhör kroppen... om jag känner med fingret i slidan mot ändtarmen, ca 3-5 cm in, är det något som känns som att det skulle kunna vara runt/avlångt. Vad kan det vara? Kan känna med fingret längs hela den här "avlånga saken" men det känns som den är längre en en vanlig tampong? Tänker också att en tampong som suttit i 4 dagar borde ha svällt mycket och därför borde kännas?

Till saken hör att min mens idag varit väldigt gråaktig och luktat illa. Därför blir jag såklart än mer orolig. Den brukar kunna bli lite brun i slutet men nu var det mer sotigt i färgen. Tänkte boka in tid hos gyn men svårt att hitta en tid när jag jobbar heltid och inte hittar någon som har kvälls/helgöppet. Känner mig som en ovetande tonåring trots att jag är 30+ så känns ju smått pinsamt också.

• Svar på tråden Möjligt att glömma kvar tampong utan att märka det?
  • Anonym (Paranoid)

Okej. Vad gjorde du då?

• Anonym (X)

Jag förstår fortfarande inte hur, men det har hänt mig också. Det var sista dagen på mensen. Kände inget fel alls och den kom ut av sig själv några dagar senare.

• Anonym (My)

Men du att du känner bak mot rumpan? Isf är det bajs i tarmen du känner. Och känner du bara generellt i slidan så är det garanterat tappen du känner.

En tampong som suttit så länge är väldigt svampig och inte som en tampong brukar vara. Och man känner ju tydlig skillnad på texturen av en tampong och när man tar på slemhinnan i slidan.

Och det luktar EXTREMT illa. Alltså, extrem haha :)

Gå till någon drop in MVC så kan en barnmorska kika. Detta är helt utanför en gynekologs område.

• Anonym (A)

En klasskompis till mig hade sex. Tänkte inte på att hon hade tampong. Tampongen åkte upp ganska långt och den kom inte ut av sig själv. Efter föera veckor så började det lukta från henne. Hon gick till gynekolog då lukten kom där nere ifrån och gynekologen plockade ut en gammal unken tampong som hon upptäckte med vul

• Anonym (skunk)
    jag har gjort det. Hittade tampongen nästa gång mensen kom. Den hade alltså blivit kvar hela perioden från det jag hade mens senast tills mensen kom igen. Kommer inte ihåg exakt hur jag insåg att den var där, kanske för att sätta in en tampong för att jag kände att mensen var på gång, Blev ordentligt chockad när jag insåg vad det var. Detta var också ett resultat av fylla och sex. Den luktade rätt illa, helt otroligt att den kunnat stanna där så länge utan att jag hade märkt nåt. Så jäkla läskigt.

Men du har ju letat. Har man en tampong långt uppe så går det ju att få ett tag om den även om den har pressats upp. Det du känner kanske kan vara livmodertappen? Kan du be din pojkvän att kolla?
  • Anonym (Sofie)

Skulle gå och kolla på mvc eller liknande asap bara för att vara säker att du inte har nåt där.

• EpicNurse
    Anonym (A) skrev 2018-03-21 20:24:51 följande:

En klasskompis till mig hade sex. Tänkte inte på att hon hade tampong. Tampongen åkte upp ganska långt och den kom inte ut av sig själv. Efter föera veckor så började det lukta från henne. Hon gick till gynekolog då lukten kom där nere ifrån och gynekologen plockade ut en gammal unken tampong som hon upptäckte med vul

Den gynekologen måste gjort en riktigt slarvig vaginal undersökning om hon missade tampongen och inte såg den förrän med ultraljud, för man ser ju hela slidan, även runtom tappen, när man gör undersökning med spekulum.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse

Jag har plockat ut x antal gamla tamponger (från patienter) i mina dar. Det luktar fruktansvärt illa. Blir ofta en riktigt otäck flytning. Speciellt om man haft sex med den i...

Men jag har även undersökt desto fler som tror sig ha glömt en tampong fast som inte hade det :)

Tycker du ska kontakta en barnmorska som kan undersöka dig vaginalt och se om där är någon tampong.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Paranoid)

Ja, alltså jag har känt bak mot ändtarmen och tror inte det är bajs jag känner för det är något jag kan känna runt och följa med fingret. Känns liksom buckligt, eller hur jag ska förklara. Räfflat nästan. Men beroende på vilken ställning jag känner i (har känt när jag satt på toa och när jag legat ned) så känns det olika. Samtidigt känns det ju otroligt att jag inte skulle kunna krysta ut det om det fanns något där? Eller att det åtminstone skulle flytta på sig när jag krystade om det var en tampong.

Ska kolla om jag hittar någon drop in på MVC. Tack för tips! Blir ju än mer paranoid när jag hör att andra råkat ut för att det hänt ????

Svar på tråden Möjligt att glömma kvar tampong utan att märka det?