• Äldre 21 Mar 20:26
    3677 visningar
    4 svar
    4
    3677

    Skulle ni lämna.

    Vårt barn går 15 h på fsk. Varit hemma sjuk en vecka för 2 veckor sedan. Gick sedan förra veckan 3 dagar sen sjuk och hemma till nu.

    I helgen hade han feber. Men är feberfri sen måndag. Dock hostar han fortf till och från. Inte som för några dagar sen då han hostade konstant från att han vakna till att han somna. Plus sov dåligt. Lite nästäppa kvar. Idag har han klättrat på väggarna här hemma. Vi är mitt i en flytt också så allt han leker med är nerpackat och flyttat till nya huset osv. Gott allmäntillstånd. Ätit bra. Och sovit bra idag.

    Skulle ni lämna barnet imorgon trots att han har lite snuva och hosta kvar??

  • Svar på tråden Skulle ni lämna.
  • Äldre 21 Mar 21:59
    #1

    Ja, Det skulle jag. Mina barn hostar ibland i flera veckor/månader efter förkylning. Jag har lämnat mitt barn på förskolan så länge barnet mår bra och inte är jättesnorigt.

  • Fru Ve
    Äldre 23 Mar 08:24
    #2

    Ja lite snuva och hosta men bra allmäntillstånd och äter bra = OK att gå på förskolan. Annars måste nog de flesta barn vara hemma hela vintern...

  • LFF
    Äldre 23 Mar 10:54
    #3

    Ja! Så länge de mår bra i övrigt så får de gå till förskolan även med hosta och viss snuva.

  • Äldre 24 Mar 07:50
    #4

    Tack för svar. Blev att jag inte lämnade ändå. Ringde och sa att han skulle komma men precis innan vi skulle gå så fick han världens hostattack så jag nästan trodde han skulle spy plus att han för allra första gången sa att han ville vara hemma (och mot em ville han till fsk så klart!). Så vi stannade hemma. O det var nog bra. För dagen efter det var han sämre igen stackarn. Han har varit sjuk 1-2 veckor, gått på fsk 3 dagar och sen samma visa igen nu sen feb.

Svar på tråden Skulle ni lämna.