• Svar på tråden Göteborgs kvinnoklinik
  • EpicNurse

Vad menar du? Finns ju olika avdelningar/mottagningar.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Långväntanefterdig
    EpicNurse skrev 2018-03-21 22:40:42 följande:

Vi har sökt för utredning då vi försökt 1 år utan framgång att få barn, visste inte att det fanns flera olika. Men vi ska till kvinnikliniken som är i samma hus som nordic ivf som jag förstår det.
  • UndrandeSökare
    Långväntanefterdig skrev 2018-03-22 08:58:58 följande:

Vi har sökt för utredning då vi försökt 1 år utan framgång att få barn, visste inte att det fanns flera olika. Men vi ska till kvinnikliniken som är i samma hus som nordic ivf som jag förstår det.

Har har det för dig? Har du fått provsvaren från din/er utredning nu?
  • Kawi

Vi har försökt i 15 månader med småsyskon, bokade till slut tid nu på gbgs kvinnoklinik i förra månaden. Fick göra VUL av äggstockar och ägganlag osv, samt boka tid för spolning av äggstockar för mig och spermatest för min man.

Hade också ett långt samtal där hon bl.a. dissade alla fertilitetskakendrar och appar och sa att vi skulle slänga alla ägglossningsstickor och appar och kosttillskott och bara koppla bort och slappna av. Försöka 3 ggr/vecka under hela månaden..

Ny tid nästa vecka. Hur gick det för er??

• Delilah2001
    EpicNurse skrev 2018-03-21 22:40:42 följande:

Det är ett företag (aktiebolag) som bedriver gynekologmottagning.
  • EpicNurse
    Delilah2001 skrev 2018-04-03 18:33:24 följande:

Det är ett företag (aktiebolag) som bedriver gynekologmottagning.

Ja men där är ändå olika avdelningar eller inriktningar eller vadan ska kalla det.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Kawi
    Långväntanefterdig skrev 2018-04-03 17:52:00 följande:

Fick telefonsamtal idag att vårt möte imorgon blev inställt.. skulle gå igenom provsvaren... så ny tid slutet på april :(

Åh nej vilken besvikelse :( man vill ju bara att dagarna ska gå så att man får komma framåt, otålig till tusen just nu.. !
  • MrsAJ88

Gjorde vår utredning där 2014 hos Dr Sven Nielsen. Snabbt och smidigt som jag minns det, kan inte säga att jag har något att klaga på. Därefter gjorde vi IVF på Sahlgrenska. Nu har vi nyligen varit tillbaka på deras ivf-mottagning (Nordic IVF) för syskonförsök och är mycket nöjda då vi blev gravida på första försöket! (För första barnet krävdes 3 färskbehandlingar)

• Långväntanefterdig
    Kawi skrev 2018-04-03 22:24:13 följande:

Åh nej vilken besvikelse :( man vill ju bara att dagarna ska gå så att man får komma framåt, otålig till tusen just nu.. !

Ja man blir besviken. Hade ju gärna haft svaret nu så de kan börja hända nått någon gång.... suck.
Svar på tråden Göteborgs kvinnoklinik