• Äldre 22 Mar 08:38
    8109 visningar
    4 svar
    4
    8109

    Ont i magen vecka 29

    Hej,

    Jag har sedan slutet av igår rejält ont i magen. Jag har sedan v 22 haft mycket sammandragningar. Men det brukar komma vid aktivitet och upphöra när jag stannar upp. Det jag känner nu är mer konstant ihållande. Hela magen gör ont, men det hugger i extra på en del ställen, som varierar.

    Detta är min andra graviditet och jag känner inte igen det här från sist.

    Bebis rullar runt som vanligt där inne, vilket mest upplevs obehagligt när magen gör ont. Blir som en illamående-känsla av det. Ibland känner jag även att det smärtar bak mot ryggen.

    Någon som känner igen detta?

  • Svar på tråden Ont i magen vecka 29
  • Äldre 22 Mar 09:02
    #1

    Kan vara en urinvägsinfektion. Kolla upp det!

  • Äldre 22 Mar 10:28
    #2
    Sivs skrev 2018-03-22 09:02:04 följande:

    Kan vara en urinvägsinfektion. Kolla upp det!


    Tack, det ska jag absolut kolla upp då :)
  • Äldre 22 Mar 10:28
    #3

    Hej,

    Jag har denna graviditet haft mycket onda sammandragningar . Mest vid ansträngning men ibland ändå, förmodligen kopplat till stress.

    Är i v 35 nu. Han rör sig som en vilde!!!

    Aldrig upplevt liknade och ändå varit gravid 3 ggr innan.

    Är sjukskriven och tar det lugnt även pga placenta previa.

  • Äldre 24 Mar 00:29
    #4
    Anja86 skrev 2018-03-22 08:38:47 följande:

    Hej,

    Jag har sedan slutet av igår rejält ont i magen. Jag har sedan v 22 haft mycket sammandragningar. Men det brukar komma vid aktivitet och upphöra när jag stannar upp. Det jag känner nu är mer konstant ihållande. Hela magen gör ont, men det hugger i extra på en del ställen, som varierar.

    Detta är min andra graviditet och jag känner inte igen det här från sist.

    Bebis rullar runt som vanligt där inne, vilket mest upplevs obehagligt när magen gör ont. Blir som en illamående-känsla av det. Ibland känner jag även att det smärtar bak mot ryggen.

    Någon som känner igen detta?


    Jag har haft det i flera veckor. Vecka 23 nu. Livmodern som växer. Ligament som dras ut. Foglossning. Inget att bry sig om. Alla graviditeter är olika men lika.
Svar på tråden Ont i magen vecka 29