• fantaexotic

Vilket namn ska mitt barn få?

Vilket namn ska mitt barn få? Förslag mottages också gärna. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn ska mitt barn få?
  • nnnnnnnn

Har svårt att tro att ni verkligen tvekar mellan just dessa namn... Har det varit tomt på upprörda namntrådar på ett tag?
    Rahmat? Efter terroristen som körde i centrala Sthlm? Lite för tidigt för det väl?
    Adolf och Hermann, med samma stavning som Göring istället för den mer svenska stavningen Herman? Lite väl tidigt för dessa namn med?
    Rudolf? Är det efter Hess?
    Josef? Stalin?
    Anders? Behring Breivik eller?
    Peter? FÅr ingen direkt koppling till någon nazist eller terrorist, men eftersom det var det som jag direkt tänkte när det var de andra namnen så har jag väl missat något? Eller är det så att alla andra namn ni väljer mellan bara råkar vara intimt kopplade till diktatorer, terrorister, nazister och liknande? I så fall hade ni nog lite väl mycket otur när ni tänkte...

• Anonym (os)
    nnnnnnnn skrev 2018-03-22 10:13:45 följande:

Har svårt att tro att ni verkligen tvekar mellan just dessa namn... Har det varit tomt på upprörda namntrådar på ett tag?
    Rahmat? Efter terroristen som körde i centrala Sthlm? Lite för tidigt för det väl?
    Adolf och Hermann, med samma stavning som Göring istället för den mer svenska stavningen Herman? Lite väl tidigt för dessa namn med?
    Rudolf? Är det efter Hess?
    Josef? Stalin?
    Anders? Behring Breivik eller?
    Peter? FÅr ingen direkt koppling till någon nazist eller terrorist, men eftersom det var det som jag direkt tänkte när det var de andra namnen så har jag väl missat något? Eller är det så att alla andra namn ni väljer mellan bara råkar vara intimt kopplade till diktatorer, terrorister, nazister och liknande? I så fall hade ni nog lite väl mycket otur när ni tänkte...

kanske Peter Mangs?
  • nnnnnnnn
    Anonym (os) skrev 2018-03-22 10:16:42 följande:
    kanske Peter Mangs?
    Ja, eller Madsen? Som styckade Kim Wall...
  • John22
    nnnnnnnn skrev 2018-03-22 10:17:42 följande:
    Ja, eller Madsen? Som styckade Kim Wall...
    Snarare Mangs. Madsen har ingen rasistisk koppling, vilket verkar vara den röda tråden i denna tramstråd.
  • Yabo

Glöm de namnen. Han borde istället heta Enis!

Svar på tråden Vilket namn ska mitt barn få?