• 1234568

Utslag efter hård influensa

I början av mars drabbades jag av influensan. Hög feber, frossa, torrhosta och värk i kroppen.  Efter några dagar så steg febern ytterligare, och hostan blev mer slemhosta och såg inte så mysig ut. Crp var då 94, läkarna konstaterade att jag fått någon infektion och jag fick antibiotika.

Blev bra efter någon vecka, men mitt i allt så började jag få utslag. Jag tror det rör sig om nässelutslag. Små röda prickar som kliar som tusan. Mest drabbade områden är armarna (underarmarna). Men det kliar även på brösten, halsen och lite smått på benen.

Utslagen uppstod någon vecka efter jag blivit feberfri, och 4 dagar efter avslutad antibiotika kur. Har dock ätit denna antibiotika innan, så tvivlar på att den är orsaken.
    Kan även tillägga att dagen innan prickarna kom så gjorde jag en ansiktsmask. Jag har använt denna mask i flera år, aldrig något problem. Men denna gång så blev jag illröd i ansiktet, såg nästan brännskadat ut och kliade. Jag tog zyrlec och symptomen gav sig efter en stund. Dagen efter kom dessa prickar, som jag nu haft i 1 vecka.

Kan man få prickar efter en hård influensa/bakterieinfektion?

Svar på tråden Utslag efter hård influensa