• Tuppjuck44

    Tycker du att Stefan Löfven varit en bra statsminister?

    Ja eller nej, varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att Stefan Löfven varit en bra statsminister?
  • Madicken Madicken

    Ja för att han stoppade invasionen.

    Hade Reinfeldt styrt hade vi haft ännu fler i landet.

    Tyvärr skämde Romson ut Sverige inför hela världen när hon började gråta framför journalistuopbådet.

  • BaronenOst

    Nej, han är ganska så inkompetent. Vet inte om det är bättre eller sämre än Reinfeldt som var kompetent, men ond.

  • Anzil
    BaronenOst skrev 2018-03-24 14:58:16 följande:

    Nej, han är ganska så inkompetent. Vet inte om det är bättre eller sämre än Reinfeldt som var kompetent, men ond.


    Jag får höra många gånger att Reinfeldt är ond. Men på vilket sätt?
  • Anzil
    Madicken Madicken skrev 2018-03-24 14:36:32 följande:

    Ja för att han stoppade invasionen.

    Hade Reinfeldt styrt hade vi haft ännu fler i landet.

    Tyvärr skämde Romson ut Sverige inför hela världen när hon började gråta framför journalistuopbådet.


    Det där med att det var ''fel'' av Åsa Romson att gråta tycker jag är konstigt. Man är ju ändå en människa.

    Varför var det knasigt att hon grät?

    Jag får ingen känsla alls att det var fel handling att gråta. Oavsett om det sker inför TV eller inte. Vad spelar det för rol? Varför var det fel?
  • K Markatta

    Idag sprider Stefan Löfven och Margot Wallström desinformation om NATO i en debattartikel i SvD. Där påstås bl.a. att Sverige som medlem "förväntas hålla tyst om övertramp vi anser begås av andra NATO-medlemmar och delta i militära insatser vi inte tror på.", vilket är fel.

  • Trollbeppe

    Ja. Eller egentligen nej, men när jag jämför med Reinfeldt så har han varit bra. Löfven är ju inte vidare kompetent egentligen, men han försöker ju åtminstone föra folkets viljan, vilket är hans jobb. 

    Det tycker jag tydligt visades under flyktingkrisen. Vi i SD var negativa till det generösa mottagandet, men övriga Sverige var det faktiskt inte. En majoritet ville hjälpa på det sättet. Löfven företrädde majoriteten av folket och drev den politiken. Men sedan svängde opinionen, och en majoritet ville inte längre. Då drog Löfven i bromsen och försökte föra den politik majoriteten ville. Det kan man ha olika åsikter om, men Löfven försökte bara ge oss den politik vi ville ha. 

  • slirren
    Trollbeppe skrev 2018-09-06 10:23:57 följande:

    Ja. Eller egentligen nej, men när jag jämför med Reinfeldt så har han varit bra. Löfven är ju inte vidare kompetent egentligen, men han försöker ju åtminstone föra folkets viljan, vilket är hans jobb. 

    Det tycker jag tydligt visades under flyktingkrisen. Vi i SD var negativa till det generösa mottagandet, men övriga Sverige var det faktiskt inte. En majoritet ville hjälpa på det sättet. Löfven företrädde majoriteten av folket och drev den politiken. Men sedan svängde opinionen, och en majoritet ville inte längre. Då drog Löfven i bromsen och försökte föra den politik majoriteten ville. Det kan man ha olika åsikter om, men Löfven försökte bara ge oss den politik vi ville ha. 


    Så en kappvändare som ena sekunden sjunger "refugees welcome" och i nästa stänger gränserna för att vara poppis är vad Sverige behöver?
    En tydligare plan hade kanske varit att rekommendera?
  • Embla twopointoh

    Nej, han har varit en katastrof. Maken till inkompetent regering som vi haft de senaste 4 åren hoppas jag att vi slipper uppleva igen.

    Löfven ger inte intryck av att vara någon lysande intelligens precis. Han mumlar och svamlar i intervjuer (tal som är förberedda innan går lite bättre), klarar inte av att argumentera och debattera, och han är en riktig kappvändare.

    Han har varit handlingsförlamad, och han har gjort flera uttalanden som får mig att tro att han tänker mycket mer på sin egen prestige än vad som är bra för det land han fick uppdraget att leda. Till exempel har han blivit upprörd när någon talar illa om Sverige (oavsett om det är svenskar eller utländska medier/personer som säger negativa saker), och tycker att det är viktigare att hålla en fasad än att erkänna och ta itu med de problem som finns (all kritik är ju indirekt en kritik mot hans ledarskap).

    Dessutom är det otroligt ironiskt att han efterlyst en juste valrörelse, samtidigt som hans parti ertappas med valfusk. Det, om något, borde göra S:s väljare väldigt, väldigt bedrövade, och kraftfullt markera emot det och säga att det inte är okej!

  • K Markatta

    Valets största loser, för att använda superdiplomaten Margot Wallströms uttryck, alltså Stefan Löfven, bör nu avgå eftersom han i den nyvalda riksdagen kommer ha en majoritet emot sig. Detta efter att hans eget parti gjort sitt sämsta val på 100 år, hans regeringsunderlag backat och inte minst eftersom det passiva stöd han hittills haft från C och L nu försvinner.

    Wallströms uttalande om "loser":

    twitter.com/SvD/status/1039056461085728768

  • transparent

    Har ingen uppfattning. Det är EN person. Säkert folk som tror att statsministern är allsmäktig och gör allt själv. I själva verket är det en politiker som babblar. Som de alla gör.

Svar på tråden Tycker du att Stefan Löfven varit en bra statsminister?