Kollar min kille in andra tjejer?
Hej,
Jag är en 15-årig tjej som för 8 månader sedan inledde ett förhållande med en underbart snäll kille. Detta är mitt första riktiga förhållande - bara att vi inte har träffats ännu. Jag och min kille träffades via Instagram och har sedan dess lagt till varandra på övriga sociala medier. Han finns på riktigt - han har sänt mig gåvor samt talat om mig för sin familj och hans vänner, han verkar vara otroligt trogen mot mig.
Men, jag är en väldigt svartsjuk tjej och sedan jag inledde vårt förhållande har min självkänsla sänkts mer och mer. Jag har mått jättedåligt under många perioder under denna tid och kan knappt koncentrera mig längre. Jag har diskuterat detta med min pojkvän då jag tycker man ska gå rakt på sak och komminucera inom ett förhållande - delvis för att det underlättar för både mig och honom.
Anledningen till att detta sker är eftersom att under tiden vi var vänner, när vi nyligen träffat varandra - fick jag reda på mer information än vad jag behövde. För stunden brydde jag mig inte, då jag inte hade känslor för honom ännu. Men ju längre tiden gick, som nu, har jag blivit superorolig.
Jag är en väldigt formell tjej som har mycket respekt när det kommer till att ex. sexualisera andra/ tala om vem jag tycker är snygg/skulle vela ha sex med, bara sådär. Min kille däremot har varit jättedesperat emot andra tjejer - dock är jag hans första förhållande.Han har berättat jättemycket för mig om hans förflutna, han gav mig till och med hans inlogg till både snapchat och Messenger. Så nyfiken som jag är, även fast jag är medveten om hur dåligt jag kommer må - går jag in och läser hans äldre konversationer. Där ser jag hur han talar om tjejer på bilder - hur de är sexiga, och diskuterar olämpliga saker. Detta sårar mig jättemycket, trots att det ligger i hans förflutna - ifall han fortfarande tycker så om slumpmässiga tjejer han bara ser ex. på stan/internet.
Jag vill jättegärna hantera detta då jag är fullt medveten om hur man kan finna andra människor attraktiva när man är i ett förhållande, det är ju som om man ser ett vackert konstverk som fångar ens blick. Jag bara avskyr faktumet att jag ältar detta något otroligt - jag brukar diskutera detta med honom ibland. Jag brukar fråga honom om han endast har ögon för mig, vilket han håller med fullständigt och berättar om hur jag är den vackraste tjejen han någonsin har sett.
Början av vårt förhållande var väldigt simpelt och jag var väldigt säker i mig själv och tog inte saker och ting personligt. Däremot nu, kan det räcka med att jag ser en kvinna i exempelvis reklamfilm eller på TV och jag börjar undra om han skulle tycka att hon var söt, eller vacker. Jag skulle acceptera detta, verkligen - jag gör ju det själv. Men jag är så otroligt rädd då han betyder väldigt mycket för mig att han fortfarande är desperat när det kommer till tjejer eller alternativt inte har alltför höga krav. Jag kan inte gräva mig in i min killes hjärna - jag vill bara sluta låta dessa tankar äta upp mig inifrån och få tillbaka min självkänsla eller självförtroende igen. Detta dyker upp varje gång jag inte pratar med honom. Det är uselt och så jobbigt, jag vill bara vara glad. Jag pratar med honom varje dag och tycker inte att han ska behöva kolla in andra tjejer, han har ju mig.
Detta förvärrades när han under vårt förhållande fått en video inskickat av sin pappa på en tjej som stod och sjöng en låt. Han skrev till sin pappa - utan tvekan om hur han tyckte tjejen var väldigt snygg, och jag själv - och många andra inte skulle klassa det så. Jag blev väldigt upprörd, jag vill att han ska se vad han har och att han inte tar mig för givet. Han lugnade ner mig och sa att det var endast för att imponera på sin pappa - av olika anledningar. Exempelvis för att hans pappa är väldigt fixerad när det kommer till kvinnor och att min kille använde detta som en ursäkt - att hans pappa brukar knappast vara stolt utöver honom och om han talade om hur attraktiv denna tjejen var skulle han tycka om honom som sin son.
Han har tidigare innan vårt förhållande , när han försökte väcka mitt intresse, talat till en tjej och skrivit samma saker som han gjorde till henne, till mig. Jag blev upprörd, men han nämnde att det var endast för att han trodde att han inte hade någon chans med mig - och att han hade en chans med henne då hon var ''inte lika bra som mig''. Han har även sagt till mig om vilka kändisar han skulle sätta på och jag blev även väldigt upprörd utav detta - jag vill inte höra sådant. Inte i vårt förhållande. Han skyllde det sedan på att han var nervös och trodde att jag gillade när killar sa sådant och att jag skulle tycka han var cool, och ingen ''loser''. Han nämnde även att han bara tog slumpmässiga tjejer och att han inte bryr sig något om dom.
Det finns mer - men jag har bearbetat det mesta. Min största orolighet och fråga är, hur lugnar jag ner mig och litar på honom. Vi bråkar konstant - eller jag, för att jag tror han fortfarande tänker så om tjejer han aldrig träffat eller haft att göra med. Jag vill inte längre att detta ska sänka mitt självförtroende - vad ska jag göra? Jag vill bara sluta vara så fixerad kring andras utseende och jämföra mig själv. Jag har aldrig varit sådan innan, jag är så himla osäker på mig själv.
Snälla, hjälp mig!