• milania

Bröstoperation blödning

Nån här som gjort bröstförminskning och som blödit efteråt? Jag gjorde min igår. Stannade kvar tills idag och fick bh idag. Kom hem innan idag och nu märkte jag en liten blodfläck under ena bröstet och får panik för tänker om ett stygn gått upp eller nåt. Gör ont på det stället men inte värre än det vart. Mår inte dåligt annars så infekterat är det förmodligen inte. Eller är det normalt att få lite blödningar?

• Svar på tråden Bröstoperation blödning
  • Anonym (sockerbullen)

Oftast får man operera igen för att stoppa blödningen.  Det fick jag göra efter jag tog bort mina sillisar. Blöder det utanpå så blöder det med stor säkerhet innanför också. 

Förövrigt ska det väl vara bandage i några dagar?

Mvh

• Anonym (Boobies)

Det är HELT normalt.

Ett sår blöder lite ibland och det gäller alla operationer.

För mig så fick jag en liten bildsamling under bröstet som "sprack". Åkte till doktorn och la om det bara.

• Anonym (Boobies)

Dagen efter op.

• Anonym (Boobies)

Nån vecka senare

• Anonym (Boobies)

Ca 2 mån senare

• Anonym (Boobies)
    Anonym (Boobies) skrev 2018-03-23 08:09:16 följande:

Nån vecka senare

Glömde bilden

• Anonym (Helt normalt)

De är helt normalt att se blöder lite. Så är de alltid med op . Skulle vara mycket märkligt om de inte blödde. Skulle blödningen inte stanna av så ska man ringa.

• Anonym (Boobies)
    Anonym (sockerbullen) skrev 2018-03-22 23:03:55 följande:

Oftast får man operera igen för att stoppa blödningen.  Det fick jag göra efter jag tog bort mina sillisar. Blöder det utanpå så blöder det med stor säkerhet innanför också. 

Förövrigt ska det väl vara bandage i några dagar?

Mvh

Det är STOR skillnad mellan förstroring och reducering.

Att vissa kärl går sönder eller får bristningar vid förstoring är inte samma komplikation som en reducering.

Reduceringen är presenterad med ny vävnad och hela bröstet har avlägsnat. Allt måste läka på nytt. Bröstvårtorna skärs ifrån bröstet när det fortfarande sitter kvar i körteln - dvs, att de redan tagit hand om eventuella blodkärl med att bränna dem.

Man ska tejpa brösten i minst 6månader och man ska ha en speciell bh/top i 12 månader för bästa resultat.
Svar på tråden Bröstoperation blödning