• Sandihåret

3 dagar efter ÄL

Hej...

Jag har haft p stav i ca 9 år, denna togs ut i februari, skaffade natural cycels.

Det har gått 61 dagar sedan min senaste mens första dag, så min kropp har inte kommit igång ännu...

Min natural cycels indikerade idag att min ägglossning var för 3 dagar sedan. .. Den dagen hade vi inte sex, dock dagen innan och dagen efter... och dagen efter det ;)

Jag kände i onsdags att jag var väldigt sliten, lite förkylningssymtom, nu har jag lätt feber och typ ingen ork... Dock ingen hosta eller snora som man annars har när man är förkyld... lätt molande mage har jag med..

Jag har sedan jag tagit ut p staven tagit ett par grav.test för att kolla läget....

Nu tänker jag ; tänk om jag har supertidiga gravidsymptom....

Kanske går jag bara runt och hoppas och tänker för mycket, kanske är allt inbillning..

Är det fler i min situation?

Har fler tagit ut p stav, hur lång tid tog det innan kroppen kom igång igen?

Finns det några som har haft tidiga känningar ?

Berätta:)

• Svar på tråden 3 dagar efter ÄL
  • H0nd3ndär

Jag hade min hormonspiral i drygt 5 år. Tog ut i januari och mensliknande blödning 2 dagar efter. Har hunnit med två ÄL sedan dess (snart 3). Det jag märkt är att efter ÄL har jag varit sjukt skengravid. Detta har kulminerat runt dag 7 för att sedan sakta klinga av. Har tolkat det som det är progesteronet (som kulminerar ungefär då) som jag kännt av.

• Phines92

Hur har det gått för dig?

Jag tog ut P-staven förra veckan och fick ägglossning precis efteråt, tydliga ägglossningsflytningar också.
    Har så mycket symtom att det kan vara ett plus snart, eller så är det bara min kropp som är skengravid haha :P

• lullis94

Jag tog ut min p-stav i juni 2014 och fick inte regelbunden mens förrän ca ett år efteråt och blev gravid efter 13 månader, satte i en stav efter jag fick barn och tog ut den igen i januari 2017 och fick inte regelbunden förrän januari 2018 så för mig tar kroppen lång tid på sig innan den kommer igång :( att tillägga att jag inte hade mens mellan augusti-januari 2018 för att sedan få den regelbundet men med lång cykel.

• Sandihåret

Jag var ej gravid... DÅ.... ;)

Jag var väl skendräktig eller något ;)

Men nu är jag i vecka 5 så det tog sig ...:)

• Phines92
    Sandihåret skrev 2018-06-01 21:44:48 följande:

Jag var ej gravid... DÅ.... ;)

Jag var väl skendräktig eller något ;)

Men nu är jag i vecka 5 så det tog sig ...:)

Grattis!! :D

Jag fick min mens tillslut så skönt att kroppen kom igång relativt snabbt även om man kände sig preggo deluxe haha.Väntar på första försöket nu :)
  • Sandihåret
    Phines92 skrev 2018-06-02 08:09:43 följande:

Grattis!! :D

Jag fick min mens tillslut så skönt att kroppen kom igång relativt snabbt även om man kände sig preggo deluxe haha.Väntar på första försöket nu :)

Gud va spännande!!! Ny är jag i v 12+3 ! Ultraljudet såg bra ut. Gjorde kub test och det var inte så kul.... visade hög sannolikhet för DS.... så nu väntar ett nytt provsvar för att se om barnet är sjukt eller inte. .. sjukt jobbig väntan. ..
Svar på tråden 3 dagar efter ÄL