• Anonym (Ts)

Positiv ägglossningstest=gravid?

Har en menscykel som är 31-32 dagar lång ! Är idag på dag på dag 24 misstänker att jag hade ägglossning för 7 dagar sedan. Det är ca 7-9 dagar kvar till mens . Testade med gravtest och det var negativt (väldigt tidigt än jag vet ). Men för skoj skull testade jsg även med ägglossningstest som har visat starkt positivt ?? Är det ens möjligt ?

• Svar på tråden Positiv ägglossningstest=gravid?
  • Anonym (Pia)

Du misstänker? Det kan vara så att du faktiskt har ägglossning nu.

• Anonym (Kkl)

Hej!

När jag skulle testa om jag var gravid så hade jag bara ett ägglossningstest hemma som jag tog och det gav starkt utslag (aldrig fungerat för mig innan). Så då blev jag misstänksam och åkte och köpte ett graviditetstest samma dag som visade sig vara positivt.

Så det (kan) ge utslag. Är ny gravid i va 35 i den graviditeten :)

• Anonym (Kkl)
    Anonym (Pia) skrev 2018-03-23 15:59:20 följande:

Du misstänker? Det kan vara så att du faktiskt har ägglossning nu.

Det kan även vara så som ovan skriver att set även kan vara att du har ägglossning nu.
  • Anonym (B)

Eller så har du ägglossning. Det finns inget hormon som är överdrivet högt en vecka innan förväntad mens. Så man kan typ inte få positivt på ägglossningstest pga graviditet då.

Sen kan man ju inte heller få start positivt på ägglossningstest. Det är antingen positivt eller negativt.

• Anonym (Ts)

Ägglossningstestet är super positivt ! Strecket är starkare än kontroll linjen. Får se om några dagar om det är graviditet eller om det är en super sen ägglossning. När jag var gravid med dottern testade jag med ägglossningstest för att se om det visade något men det var negativt . Undrade mest om det är någon som har testat så och där det visade sig vara en graviditet trots allt .

• Anonym (Pia)
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-23 18:09:36 följande:

Ägglossningstestet är super positivt ! Strecket är starkare än kontroll linjen. Får se om några dagar om det är graviditet eller om det är en super sen ägglossning. När jag var gravid med dottern testade jag med ägglossningstest för att se om det visade något men det var negativt . Undrade mest om det är någon som har testat så och där det visade sig vara en graviditet trots allt .

Har fått positivt på ägglossningstest som visat sig vara graviditet men även negativt när det varit graviditet. Så köp nått testa tidigt ist om ägglossningstest fortsätter vara starkt.
  • Lakeside

Jag fick utslag på ägglossningstest innan jag fick det på gravtest. Nu är jag i 9 veckan och sist jag kollade för jag hade haft någon liten blödning men hade inget grav test hemma så visade äl test positivt.

Svar på tråden Positiv ägglossningstest=gravid?