• studentundersokning

    hjälp med undersökning för studenter

    Hej!
    Vi är tre personer som studerar på linneunivesitetet. Vi håller på med ett projekt och skulle vilja ha hjälp av så många som möjligt som kan delta i vår undersökning. Den tar max 1.5 min och uppskattar verkligen er hjälp. Undersökningen handlar om konsumenternas tvättvanor i hushållet. 

    sv.surveymonkey.com/r/YZCXPWG

    Tack på förhand! :)

    / Evelina, Mikael och Nikolina

  • Svar på tråden hjälp med undersökning för studenter
  • snedtak

    När man genomför undersökningar vid studier är det praxis att man i en beskrivande text anger vad syftet med undersökningen är, och hur resultaten kommer användas. Det saknar jag i er.

  • Anonym (Marknadsundersökare)
    snedtak skrev 2018-03-24 21:14:51 följande:

    När man genomför undersökningar vid studier är det praxis att man i en beskrivande text anger vad syftet med undersökningen är, och hur resultaten kommer användas. Det saknar jag i er.


    Detta är studenter inte ett marknadsundersökningsföretag. Du måste ju förstå skillnaden.
  • snedtak
    Anonym (Marknadsundersökare) skrev 2018-03-25 14:47:32 följande:
    Detta är studenter inte ett marknadsundersökningsföretag. Du måste ju förstå skillnaden.
    Nu är jag inte med på hur du menar? När jag har genomfört undersökningar (inte marknadsundersökningar) i samband med universitetskurser har en viktig del varit att formulera information och frågor korrekt. Det är en del av utbildningen syfte att lära sig detta.

    Tex. "Vi är två studenter vid Stockholms Universitet som genomför en undersökning i samband med vår B-uppsats. Undersökningen handlar om dina städvanor och tar cirka 2 minuter att besvara. Dina svar är anonyma och resultaten kommer tillgängliggöras vid uppsatsens publikation."
Svar på tråden hjälp med undersökning för studenter