• snarley

    Ekonomisk knipa

    Hej. Jag är ny på familjeliv och behöver goda råd. Så här är det.

    Jag driver ett mindre företag inom byggbranschen i Stockholm. Det har gått bra, tillräckligt bra för att jag och min familj har haft mat på bordet och kunna lägga undan lite. Tufft emellanåt, lättare ibland. Som för de flesta.

    För några månader sedan så blev jag kontaktad av en firma som höll på med seo och som lovade att mitt företag skulle hamna högst upp på Google om man sökte på några specifika ord. Det lät väldigt bra och de sålde in idéen väldigt bra. Det är ju så man syns idag.

    Problemet är att ingenting händer. Jag betalar typ 10.000kr i månaden för ingenting. Pengar som jag aldrig berättat om för min fru som börjat undra varför vi inte har lika mycket som förr. Jag har försökt avsluta, men kontraktet sträcker sig över ett år. Har ni erfarenhet och goda råd kring detta? Jag tror inte att företaget gör någonting då de har väldigt många kunder. Svårt att bevisa, men en känsla jag haft länge.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ekonomisk knipa
  • Carambolan

    Vad exakt är det du betalar för? Gör de löpande översyn av din webbplats eller köper de sökord åt dig eller vad är tjänsten?

  • snarley

    Jag har bokat något som de kallar landningssida(?). En sida de äger och hyr ut varje år. Det kan vara så att jag betalar min period och sedan tar en annan firma över och får valuta för mina pengar.

  • snarley

    Som jag sa, det känns som jag kastar pengarna i sjön varje månad. Har försökt prata med dem, men de säger bara att jag ska ha tålamod och att jag ska hålla avtalet. Jag har kollat runt i efterhand och sett att andra företag är mycket billigare.

  • Rabattkoder

    Google tillåter inte att man gör landningssidor på andra sajter så att besökarna leds till din hemsida eller att man köper bakåtlänkar så företaget lurar dig och säljer tjänster som är förbjuda av google då ska du kunna avbryta avtalet. support.google.com/webmasters/answer/66356

    Om google får reda på att du köper bakåtlänkar då koomer dom att ta bort din sajt från sökmotorn.

  • snarley

    Det sker ingen länkning till min sida. Texterna handlar mer om golvläggning än om mig och företaget, även om vi nämns. Räknas det då också? Jag får ta del av ett kontaktformulär (som aldrig får några förfrågningar) samt ett telefonnummer. Intressant det där, kanske kan påverka företaget genom att visa den länken!

  • snarley

    Som jag förstår så rankar sidan på golvläggare Stockholm. Men jag betalar mycket för att det är så hög konkurrens på ordet. Så säger företaget åtminstone.

    Jag gillar själva idén med Google och så, men just den här firman känns som en bluff!

  • snarley

    Något förslag på hur jag kan bli av med dem/ säga upp avtalet? Blir bara förbannad när man får misstankarna bekräftade. Undra hur mycket de tjänar på att blåsa såna som mig?

  • Less is more

    Kan du kolla vilka personer som ligger bakom företaget. Är de dömda sedan tidigare ( Kolla lexbase för nyfikenhetens skull. En del lägger ju ner och startar upp nya bolag, byter namn, har bara boxadress. Vad är det för filurer ? Eller kolla med skatteverket ). Är du medlem i ngt fackförbund för småföretagare och erbjuder de någon juridisk rådgivning av de olika slag ?

    Vad skulle hända om du bara slutade betala ? Du bestrider fakturan ? ( Tjänsten är felaktig/ olaglig eller du får inte för det du har betalt för).

Svar på tråden Ekonomisk knipa